Переважна більшість керівників стежать за тим, щоб їх підлеглі не бовталися без справи. Вважається, що чим більше навантажений співробітник, тим більшу користі він приносить компанії. Однак постійна зайнятість зовсім не рівнозначна продуктивності. Іноді все відбувається з точністю до навпаки.

Малюючи в уяві продуктивну людину, ми обов’язково подамо його зайнятим якоюсь справою. Передбачається, що чим більше справ ти робиш, тим більше зробиш. Однак це не так. Надмірна зайнятість нерозривно пов’язана з перемиканням уваги і необхідністю відволікатися. На думку вчених, це негативно позначається на продуктивності.

Згідно з дослідженнями Девіда Мейера з Університету Мічигану необхідність переключатися між двома завданнями збільшує час їх виконання на 25%. «Багатозадачність уповільнює вас, збільшуючи шанс зробити помилку. Перемикання і відволікання негативно впливають на здатність обробляти інформацію», – робить висновок Мейер.

Неможливість продуктивно вирішувати два завдання відразу обумовлена ​​організацією нашого мозку. Дослідження доктора Тревіса Бредберрі, фахівця за інтелектом, показали, що здатність до глибокої концентрації пов’язана зі збільшенням щільності певних мозкових структур. А коли людина змушена робити дві справи одночасно, спостерігається прямо протилежний ефект.

Остерігайтеся безпліддя напруженого життя. Сократ

У компанії Microsoft виявили, що співробітникам потрібно в середньому 15 хвилин, щоб знову включитися в роботу над основним проектом після того, як вони відволіклися на дзвінок, електронну пошту або інше повідомлення. До того ж відволікаючі повідомлення провокували співробітників на сторонні заняття, наприклад, веб-серфінг. Дослідник з Microsoft Ерік Хорвіц зазначив, що був дуже здивований, як легко відвернути людей від важливих справ і як багато часу їм потрібно, щоб повернутися до роботи.

Є й інший бік проблеми. Постійна робота в режимі авралу негативно позначається на нервовій системі. Безперервний стрес і напруження призводять до нервового і фізичного виснаження. Перевтома ще більше знижує ефективність будь-якої діяльності. В остаточному підсумку надмірна зайнятість обертається захворюваннями і катастрофічним падінням результативності.

І це в тому випадку, якщо ми дійсно намагаємося сумлінно виконувати свою роботу. Однак найчастіше співробітники тільки імітують високу зайнятість, щоб справити враження на начальство. Іноді це відбувається несвідомо. Людина може щиро вважати, що робить щось важливе, коли насправді вона усього лише ухиляється від складних завдань. В цьому випадку зайнятість стає однією з форм ліні.

Розривається від дзвінків телефон і щоденник, в якому не вистачає місця для запису поточних завдань, – зовсім не ознаки продуктивності. Швидше, це свідчення нестачі планування, нездатності виділяти найважливіше і відсутності стратегії.

Також буде цікаво:   Як співробітники Google справляються зі стресом і залишаються креативними