Сьогодні, через 10 років після створення «ВКонтакте», Павло Дуров на своїй сторінці поділився життєвими уроками, отриманими під час роботи над однією з найвідоміших соціальних мереж.
Минуло 10 років. Публікую 10 уроків, які я отримав в процесі створення ВКонтакте:
– 1 –
Все можна робити швидко. Першу версію ВКонтакте в 2006 році я зібрав за місяць. Рости вона стала відразу. Всупереч розхожій думці, робота робиться або швидко і якісно, або довго і погано.
– 2 –
Всі *потрібно* робити швидко. Разом з ВКонтакте в 2006 році виникло ще кілька сайтів з тією ж концепцією. Зараз вони забуті тільки тому, що ВКонтакте розвивався швидше.
– 3 –
Рости потрібно в ту сторону, яка органічна. ВКонтакте виріс з успіху форуму СПбГУ, форум СПбГУ – з успіху сайту для філологів. Кожна наступна сходинка повинна ґрунтуватися на фундаменті наявного успішного досвіду.
– 4 –
Люди – не ідіоти. Вони відчувають – часто підсвідомо – якість того, що ви пропонуєте.
Кожна приємна дрібниця і продумана деталь, якою б несуттєвою вона не здавалося, приносить нових відданих користувачів.
– 5 –
Поєднувати кілька ролей – ефективно. Перші місяці існування ВКонтакте я створював весь код, графіку, формулювання, інтерфейси, маркетинг. Поєднання дозволило усунути витрата часу на комунікацію.
– 6 –
Слухати варто тільки свою інтуїцію. Всякий раз, коли я прислухався до думки «старших і розумних», я втрачав час.
Якщо ви відчуваєте, що треба робити, – ігноруйте думку авторитетів.
– 7 –
Кількість не переходить в якість. Команда ВКонтакте була невеликою, але складалася з талановитих і мотивованих людей. Така команда ефективніша армії працюючих за зарплату найманців.
– 8 –
Довіряти на 100% нікому не варто. Не має значення, наскільки людина заслуговує на довіру і скільки років ви її знаєте – ключові питання краще контролювати особисто.
– 9 –
Страх не має сенсу. За час керування ВКонтакте було багато – DDoS-атаки, кримінальні справи, акціонерні війни, що плавляться сервера, медійні війни, позови, інтриги.
Емоції не продуктивні – робіть те, що потрібно зробити.
– 10 –
Принципи важливіші вигоди. ВКонтакте відстоював інтереси користувачів, поки його конкуренти зраджували їх на догоду рекламодавцям, акціонерам, чиновникам. Принесення блага іншим – єдино можлива причина справжнього успіху.