Коли ви збираєтеся напрацювати нову навичку, добре б спочатку вибрати рольову модель – людини, яка володіє цікавими для вас якостями, чий приклад буде вас надихати.

Доктор Арт Маркман протягом 10 років проводив дослідження креативності. І за цей час зібрав значну колекцію історій і прикладів, які надихнули його на розробку методу щодо поліпшення власних творчих здібностей. Люди, за якими він спостерігав, вміють на практиці вирішувати завдання нестандартними способами. Перед вами п’ять корисних звичок, якими володіють креативні люди.

1. Вивчати справу до найдрібніших деталей.

Багато людей бояться, що зайва завантаженість деталями вб’є їх творчі пориви, а занадто великий обсяг відомостей створить греблю на шляху вільної творчості або що нові ідеї не зможуть пробитися з-під шару рутини.

Креативні люди заглиблюються в деталі тих завдань, які їм потрібно вирішити. Коли Фіона Фейрхьорстом разом зі своєю командою в компанії Speedo займалася розробкою костюма для плавання, який допоміг би плавцям поліпшити результати, вона розглядала всі можливі способи зменшити силу тертя. У підсумку на конструкцію матеріалу вплинули багато джерел: від особливостей будови акулячої шкіри до досвіду використання тягущих матеріалів, що зменшують м’язові вібрації.

2. Не боятися рутини.

Поширений романтичний образ генія: змучений творчими муками людина, яка шалено працює в пориві натхнення, а в перервах між відвідинами музи страждає і займається саморуйнуванням. У реальності більшість креативних людей набагато краще дружать з дисципліною. Вони сприймаю творчість як роботу, тому постійно трудяться.

Класичний приклад творця такого типу – Стівен Кінг. Якщо постаратися уявити, який результат повинен вийти у страждаючого генія, то книги Кінга можна використовувати як зразок. Але сам він неодноразово говорив про найважливішу роль рутини. Він пише щоранку. За словами Кінга, для творчості рутина так само важлива, як для сну.

3. Розуміти, що важливо все.

Питання, яке студенти часто задають викладачам: «А це буде на іспиті?». Правильна відповідь на нього: «Так. Але, можливо, це буде інший іспит». Не можна вгадати, з якого джерела з’явиться матеріал для відмінної ідеї. Історії найцікавіших винаходів відрізняються неймовірними поворотами сюжету, але зрозуміти, який крок привів до результату, ми можемо, тільки озираючись назад.

Наприклад, Джеймс Дайсон винайшов новий тип пилососа, спираючись на знання про роботу циклонних установок, які очищали повітря на лісопилках. Коли Дайсон з простої цікавості вивчав особливості роботи лісопереробних підприємств, він і уявити не міг, що знайдена інформація принесе йому мільйони прибутку.

Також буде цікаво:   Простий трюк позбавить вас від страху виступів на публіці

Ключ до креативності – прагнення до знань, і неважливо, здаються вони зараз корисними чи ні.

4. Враховувати час і обстановку.

По-справжньому успішні творчі починання – вимоги часу. Це означає, що креативні люди повинні розуміти не тільки технічні аспекти своєї роботи, але й оцінювати навколишнє оточення.

Подивимося уважно на Майлса Девіса, американського джазового музиканта, трубача. Його музичні смаки сформувалися в епоху біпопа. Біпоп відрізнявся швидким потоком чітко зіграних нот, які звучать одночасно з швидкою зміною акордів. Девіс йшов в іншому напрямку ще з кінця 40-х років, але тільки десять років потому світ був готовий прийняти звучання таких альбомів, як Birth Of The Cool і Kind Of Blue, які зробили величезний вплив на слухачів та інших музикантів.

З точки зору інновацій в техніці роль системи відмінно розумів Стів Джобс. iPod не був першим плеєром на ринку, але Джобс в подробицях вивчив потреби користувачів і продумав, в яких ситуаціях буде використаний iPod. Увага до навколишнього оточення призвело до створення сервісу iTunes, і плеєр перетворився на пристрій plug-and-play.

5. Знати, коли потрібно капітулювати.

Якщо багато читати про життя творчих людей, з’являється ризик ідеалізувати наполегливість у досягненні цілей. Дійсно не тільки зумів почерпнути натхнення у віддалених джерелах, а працюючи над прототипом свого пилососа.

Небезпечно думати, що креативні люди працюють над кожною ідеєю до переможного кінця, поки не побачать її втілення. В економіці є поняття «неокупні капіталовкладення» – це час, гроші і енергія, які вже були вкладені в проект. Не можна допускати, щоб ці витрати надавали надмірний вплив на вибір. Проект не запрацює тільки тому, що ви вже віддали йому багато сил і коштів. Потрібно оцінювати проекти по тому, наскільки вони можуть досягти успіху, незалежно від витрачених ресурсів.

Потрібно вчасно визнавати поразку і переходити до наступної задачі.