Торги є одним із способів укладення договірних відносин. Даний спосіб як відбувається супровід торгів укладання договорів є похідним від дії вільного ринку при ринковій економіці.

У радянські часи торги не могли проходити в зв’язку з відсутністю поняття комерції в чинному на той момент в правовій системі і відсутність в законодавстві правової бази для торгів. Це обумовлено відсутністю попиту на такого роду інститути в діяльності держави.

В Україні перша згадка про торги пов’язана з періодом при якому економіка переходила з планової в ринкову. Яскравим прикладом торгів є приватизація державної власності, яка сталася в дев’яності роки минулого століття. Найбільшу поширеність торги стали в останні роки, коли стали прийматися закони, які регламентують порядок і процес проведення торгів. Нормативно-правова база регламентує порядок проведення торгів постійно вдосконалюється, це пов’язано з виникненням спірних питань в процесі проведення торгів між замовниками і претендентами, які законодавець на державному рівні намагається врегулювати.

Види торгів

В сучасний час система укладення договорів за допомогою торгів стала найбільш затребувана і актуальна. Для регламентації торгів прийнято багато законів і підзаконних актів. Так що участь в сучасних торгах фактично є процесом складається з безлічі етапів.

У чинному законодавстві існує поділ торгів на види, які мають свої відмінні риси:

  • конкурс
  • аукціон
  • запит котирувань
  • запит пропозицій

Конкурс – це вид торгів при яких можливо визначити постачальника складних поставок з найвищої якості і найменшою ціною. Так само враховується позитивний досвід претендента при аналогічних поставках.

Відмінною рисою аукціону є відбір переможця відбувається тільки за запропонованою ціною. Договір укладається з претендентом який вказав найменшу ціну за майбутню поставку. Торги в формі аукціону можуть проходити в електронному вигляді через електронні майданчики у встановленій формі акредитації. Даний вид аукціону більш актуальний ніж класичний, в зв’язку зі спрощенням проведення всього процесу закупівель.

Процедура конкурсу та аукціону вельми схожа з прав і обов’язків сторін торгів.

Запит котирувань це вид торгів при яких замовник за допомогою інформаційної системи та інших інформаційних каналів надсилає пропозицію укласти договір необмеженому колу осіб, а укладення договору відбувається з постачальником який запропонує найбільш вигідні умови.

Запит пропозицій – спосіб укладення договору при якому замовник інформує можливих постачальників про потребу в їх послугах в разі згоди подавати заявки в відповідні торги.

Як випливає з характеристик видів торгів, можна визначити подібності всіх видів – це наявність конкурсної боротьби, вибір замовником претендента з найбільш вигідними умовами. На ряду з вказаною класифікацією торги бувають відкриті і закриті.

Закриті торги можуть проходити в будь-якому перерахованому вище вигляді і служать для укладення договору, в процесі якого можливе розголошення державної таємниці, з цього допуск до закритих торгів мають компанії які маю допуск в інформації яка буде їм відома в процесі виконання договору.

У відкритих торгах, на відміну від закритих, може брати участь будь-яка компанія. Найчастіше відкриті торги застосовуються для укладання договорів на відносно не складні товари і послуги. Дані торги проводяться в два етапи. Перший етап характеризується великою кількістю учасників, у другому беруть участь тільки ті компанії, які пройшли перевірку на відповідність тендерним комітетом.

Послуга супроводу торгів

Супровід торгів – це послуга яка надається зацікавленим особам і полягає в наданні всіх видів допомоги кінцевою метою яких є перемога клієнта в торгах. Такими послугами є:

  • послуги спрямовані на дотримання претендентом вимог закону і з конкурсною документацією,
  • контроль за зміною конкурсної документації і при необхідності внесення в заявку поправок доповнень,
  • контроль за вимогами для участі в оголошених торгах, а так само терміни подачі заявок,
  • виготовлення і напрямок тендерної комісії запитів, для уточнення питань пов’язаних з наданою технічною документацією,
  • аналіз можливостей клієнта на предмет відповідності з умовами заявленими замовником,
  • консультування клієнта при підготовці первинної пропозиції в конкурсах, що проходять у два етапи
  • підготовка необхідного пакету документів для участі в конкурсі
  • консультування клієнта з питань подання та реєстрації його заявки в майбутньому конкурсі.

З моменту надання заявки претендент набуває статусу оферента, в зв’язку з чим ви купуєте нові права і обов’язки. На даному етапі клієнтові може знадобитися супровід його в участі в торгах. Основною послугою на даному етапі якою користуються клієнти, є консультація з питання внесення коштів і контроль за трансферами. Так само можливо при необхідності сприяння в отриманні гарантій наданих банками. На рівні з вище переліченими послугами можливе надання клієнту послуги супроводу починаючи з момент підготовки заявки до торгів до моменту укладення договору сторонами з представленням інтересів високо кваліфікованим фахівцем.

За матеріалами: http://www.veklegal.com/uk/company-services/organization/

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Загрузка...