Український ріелторський ринок переживає досить складні часи. Але криза не тільки знижує продажі, але і очищає галузь від засилля непрофесіоналів, вважають великі гравці. Зниження конкуренції в свою чергу дає можливість для розвитку нових і чинних агентств нерухомості. Але чи стане франчайзинг основною моделлю розвитку? Що заважає франшизам агентств нерухомості в Україні захопити ринок? Чому потрібна система crm для нерухомості? Які технології використовують великі ріелторські мережі, щоб побудувати роботу з франчайзі і не розгубити клієнтів?

П’ять років тому частка франшизних агентств нерухомості, що працюють на українському ріелторському ринку, становила близько 3-5%. Опитування агентств нерухомості показало, що за минулий час ситуація істотно не змінилася. Сьогодні в Україні всього 5-7% ринку припадає на франшизи ріелторських агентств. У Китаї ця частка становить близько 20%, а в США число угод по нерухомості, укладених франчайзинговими мережами, і зовсім перевищує 45%.

Покупці франшиз агентств нерухомості отримують не тільки більш-менш відомий бренд, а й певні технології. В останні роки багато франшизи зробили ставки на просування через інтернет.

Зараз в мережі легко знайти нерухомість і без участі ріелторів. Щоб не розгубити клієнтів, багато агентств запустили власні онлайн-бази нерухомості. Франчайзі цих компаній отримують можливість розміщувати свої об’єкти в єдиних базах. Частина франшиз агентств нерухомості надає своїм франчайзі субдомен на єдиному федеральному сайті. На сторінці компанії можна вибрати ріелтора, а також подивитися пропозиції нерухомості в кожному регіоні. Щоб підвищити ефективність роботи своїх ріелторів і поліпшити взаємодію з франчайзі багато агентств нерухомості запустили власні CRM-системи. Всі вони дозволяють вести бази об’єктів нерухомості, бази клієнтів і власників нерухомості, відстежувати взаємодії ріелторів з клієнтами, враховувати вхідні заявки, розміщені на сайті компанії, вести документообіг.

СRM-система – крім стандартних дій дозволяє швидко знаходити відповідні варіанти нерухомості по заданих параметрах, дивитися плани приміщень, публікувати оголошення про нові об’єкти на сайті і отримувати звіти про їх продаж, а також отримувати звіти по розміщенню оголошень в ЗМІ. Вона дозволяє франчайзі проводити і контролювати повноцінні рекламні кампанії.

CRM-система може бути заточена спеціально під роботу з комерційною нерухомістю. Вона дозволяє враховувати специфіку в сегментах офісної, торговельної та складської нерухомості, а також значущі для угоди умови договорів. При цьому потрібно розуміти, що робота на ринку комерційної нерухомості значно відрізняється від роботи з житловою нерухомістю. У «комерції» діють свої закони і розвитку ринку, і роботи по франчайзингу.

Також буде цікаво:   Матеріал умивальника – запорука його довговічності

Франшизи агентств нерухомості на нашому ринку поки штучний товар. Частина гравців пов’язує це з тим, що франчайзинг в нашій країні ще молодий. Проте, за останні п’ять років ситуація у франчайзингу агентств нерухомості сильних змін не зазнала. Причини цього криються як в особливостях ринку нерухомості, так і в національному менталітеті. Ці ж фактори, помножені на несприятливу економічну ситуацію, найближчим часом будуть стримувати розвиток франчайзингу на ринку нерухомості.