Листування допомагають розвантажити мозок, але може обмежити діапазон емоцій.

З чим пов’язана боязнь дзвінків

За даними досліження багато людей вибирають переписки в месенджері замість дзвінків. Сервіс BankMyCell виявив, що 75% мілленіалів уникають усного спілкування по телефону. Причому більше 20% не відповідають навіть рідним, друзям або на виклики по роботі.

На перший погляд, такий підхід здається капризом, але у цього явища є цілком логічне пояснення. Вся справа в розвитку технологій. Сучасна людина споживає занадто багато інформації. З нею і так непросто справлятися. А дзвінок без попередження – це завжди комунікація, ініційована кимось іншим, і вона стає несподіванкою. Небажання розмовляти по телефону – це спроба хоча б трохи захистити себе від чужого вторгнення в особистий простір.

Месенджер допомагає людині знизити психічне навантаження. Він виступає як віртуальний асистент, який зберігає в собі всю переписку з багатьма співрозмовниками одночасно. Це дозволяє менше запам’ятовувати самій людині, адже все вже і так зберігається в віртуальному просторі. Ресурси мозку звільняються і можуть бути спрямовані на щось інше.

Якщо ви відкриєте в браузері мільйон вкладок, оперативна пам’ять перестане справлятися. Комп’ютер може зависнути або закрити всі вкладки, щоб спробувати завантажити їх заново. Мозок влаштований трохи складніше. Але несподіваний дзвінок може ставати критичною вкладкою.

Якщо вас відволікли в процесі виконання важливого завдання, то «вкладка» з незакінченою роботою залишиться висіти в «оперативці», поки ви про неї не згадаєте і не продовжите роботу. У той же час ваша ефективність впаде. А проігнорувати повідомлення, щоб завершити завдання, набагато простіше, ніж дзвінок.

До речі, любов до листуванням характерна не тільки для мілленіалів, але і для більш юного покоління Z. За словами експертів, їхнє дитинство і юність потрапило в час розквіту технологій. А основні поведінкові звички формуються як раз в цьому віці.

Чим листування краще розмови

Повідомлення не вимагає негайної реакції

Одержувач може прочитати повідомлення і вирішити, наскільки воно термінове і чи варто заради на нього перериватися. Щоб зрозуміти, навіщо вам дзвонять, потрібно відповісти прямо зараз. І навіть якщо ви знайдете в собі сили відмовити співрозмовнику, на це все одно буде потрібно більше часу.

Листуватися можна паралельно з іншими справами

Спілкуватися одночасно в декількох чатах і продовжувати працювати цілком реально – зрозуміло, якщо ваша праця не пов’язана з управлінням автомобілем або іншими заняттями, які потребують підвищеної зосередженості. Дзвінки віднімають набагато більше уваги.

Також буде цікаво:   Як відновитися після ковіда

Повідомлення легше структурувати

У вас є час написати зрозуміло і доступно, перевірити ще раз дані, додати посилання і фото – в загальному, донести інформацію в повному обсязі. Є, звичайно, питання, які простіше обговорити голосом. Але нерідко буває, що людина просто наполягає на дзвінку, бо не може сформулювати свої думки в повідомленні.

Текст можна заскрінити

Як тільки розмова закінчується, вона залишається тільки в пам’яті співрозмовників. І інтерпретація обох може бути своєрідною. Особливо це критично, коли обговорюються ділові питання. У разі незгоди виникне битва думок, а переможе в ній той, у кого більше впливу.

Повідомлення можна зберегти для конфліктних ситуацій, перечитати для уточнення. По тексту просто зручно шукати інформацію.

Повідомлення не заважають оточуючим

Уявіть годину пік в громадському транспорті. Значна частина пасажирів переписується. Але що було б, якби всі вони почали розмовляти по телефону? Звичайно, деякі так і роблять, але їх зазвичай всі ненавидять. А ще під час дзвінка є ризик розповсюдити конфіденційну інформацію. Всім навколо чути як мінімум ваші репліки, а то і співрозмовника.

Чи може любов до чатів нашкодити

Мілленіали вибирають переписку, тому що комунікація набуває більш формальний характер і набагато менше шансів відчути себе ніяково. Однак це поширюється і на ділові відносини, і на особисті. І останнім це може нашкодити: в повідомленнях пропадає спонтанність реакцій, а емоції замінюють емоджі.

Це розвиває емоційну закритість від інших людей. Через цифрове спілкування неможливо передати всю палітру пережитих емоцій і почуттів. І чим довше людина спілкується тільки в месенджерах, тим більше починає боятися комунікувати по телефону або наживо.

За словами експертів, при відправці емодзі ми не завжди відчуваємо емоцію, яку він висловлює. Спілкування в месенджерах робить примітивніше людські відносини і почуття, привчає людей до обмежених форм прояву своїх переживань. Тому іноді варто свідомо вибирати більш складний формат спілкування – дзвінок по телефону або особисту зустріч, щоб просто не розучитися розмовляти з іншими.

Зловживаючи листуванням, людина може більше не сприймати спілкування як спосіб отримання емоційного ресурсу. У цьому випадку людина починає ставитися до іншої людини тільки як до засобу інформаційного обміну. І тут уже може знадобитися допомога психолога.