1. Дозвольте собі креативність.

Одного разу директор одного серйозного видавництва задався питанням відсутності творчого підходу у співробітників в редакційному і маркетинговому відділах. Він запросив висококласних психологів і поставив перед ними завдання виявити відмінності творчої і посередньою особистості.

Цілий рік команда психологів працювала з співробітниками, і ось що вдалося з’ясувати. Виявляється, між членами двох груп було всього одна відмінність. Творчі люди висловлювали безмежну впевненість у тому, що вони творчі. Тоді як посередні співробітники були абсолютно впевнені, що у них немає творчого начала.

Запам’ятайте: перший крок на шляху до гарної ідеї – визнати, що ви здатні її придумати. Якщо ж ви впевнені, що ви не творча людина, то ніколи і нічого не придумаєте.

2. Відкривайтеся новому.

Сама різна інформація крутиться навколо нас і може допомогти створити щось нове. Переглядайте рекламні пропозиції, помічайте тенденції в маркетингу, в новинках на ринку. Читайте будь які газети і навіть листівки, що роздаються на вулицях.

В результаті перегляду всієї цієї інформації які висновки ви можете зробити про економіку, бізнес і культуру? Які зірки сьогодні на піку популярності? Чому саме вони, а не хто-небудь інший? Хто герої сучасності? І яку користь з усього цього інформаційного сміття можете витягти саме ви?

3. Ідейний дедлайн.

Тільки уявіть, за все своє життя незрівнянний Томас Едісон запатентував цілих 1093 винаходів! Він щодня вправляв свій розум і був відкритий для всього нового. Кожні 10 днів він винаходив щось невелике, а кожні півроку – щось видатне.

Ви також можете встановити для себе певну квоту на ідеї. Наприклад, кожен день генерувати дві нові ідеї. Природно, якісь з цих думок виявляться дурними або вже існуючими, але тільки уявіть, скільки нових ідей ви зможете взяти на озброєння!

Навіть якщо над першими ідеями ви будете ламати голову тиждень, то потім думки самі будуть крутитися у вас в голові, генеруючи все нові і нові ідеї.

4. Не бійтеся експериментувати з усім, що трапляється під руку.

Якщо спочатку ця вправа буде здаватися вам дурною, то потім ви зрозумієте всю суть. Придумуючи нестандартні способи застосування звичних речей, ви тренуєте свій розум і робите його більш гнучким.

5. Шукайте сенс навіть у безглуздих речах.

Піонер творчості і психолог Гілфорд свято вірив, що для розвитку креативності потрібно бачити сенс навіть у безглуздих речах. Ось вам ще одна вправа: візьміть навмання 10 будь-яких слів, що прийшли до вас у голову, і спробуйте скласти з них зрозумілу пропозицію. Тренуватися можете скільки завгодно.

Також буде цікаво:   Як підібрати тренування під свій темперамент

6. Заведіть журнал для ідей.

І кожен день записуйте виникаючі ідеї. Через якийсь час ви обов’язково побачите зв’язок між ідеями і щоденними проблемами людей.

7. Грайтеся зі словами і образами.

Якщо ви хочете придумати щось нове, то можете почати зі зміни слів. Як? Ось вам приклад: менеджер виробництва французької компанії OV’Action задався метою розробити унікальний продукт харчування. Але як це зробити, якщо всі відомі продукти вже представлені на ринку?

Він пішов іншим шляхом і замінив слова «унікальний» і «розробити» на слова «дивовижний» і «перетворити». В результаті і завдання постало для нього по-новому: замість створення чогось нового він задався метою перетворення чогось стандартного в щось дивовижне. Спочатку він подумав, що б його здивувало найсильніше. І в підсумку придумав квадратні варені яйця з жовтком і терміном зберігання майже на місяць. Причому яйця придатні до розігрівання в мікрохвильовій печі.

8. Розтягніть задачу.

Запитайте себе: «Чому?». Саме це допоможе вам зрозуміти основну мету і розібратися з припущеннями, провідними до переосмислення поставленого завдання. Уявіть, що перед вами стоїть завдання продати якомога більше комп’ютерів. Отже, які ваші дії?

Крок 1: задайте собі питання «Чому я хочу продати більше комп’ютерів?» – «Тому що продажі падають».

Крок 2: «Чому я хочу продати більше комп’ютерів?» – «Так я збільшу обсяг продажів».

Крок 3: «Чому я хочу збільшити обсяг продажів?» – «Тому що в такому випадку я отримаю велику зарплату».

9. Стисніть задачу.

Після того як ви зрозумієте, що потрібно шукати, і отримаєте загальне уявлення про завдання, стисніть її і перетворіть в приватну і конкретну ідею. В даному випадку вам допоможе постановка правильних питань.

10. Використовуйте загадки і головоломки.

Варто знати, що різні загадки, завдання й головоломки дуже добре розвивають наш мозок і допомагають нестандартно мислити. Саме тому частіше розгадуйте ребуси і всілякі шаради.