Ці хитрощі допоможуть підкорити навіть самого незговірливого співрозмовника.
1. Використовуйте потужні слова
Переконлива мова складається з слів, які викликають відгук. Цей метод постійно використовується в рекламі.
Просто уявіть, що вам потрібно продати комусь послугу автострахування. Ви, звичайно, можете сказати, що кожен день на дорогах відбуваються тисячі аварій або нещасних випадків. Але краще побудувати фразу інакше: «Кожен день на дорогах гинуть тисячі людей» або «Кожен день тисячі аварій закінчуються смертю».
Смерть – більш сильне слово, ніж випадок.
2. Намагайтеся виглядати гідно, але не зарозуміло
Приємний зовнішній вигляд звісно розташовує до себе, але може послужити і погану службу. Небезпека в наступному: людина, одягнена краще за інших, відчуває силу і часто починає вести себе поблажливо. А це відштовхує.
Пам’ятайте, що той, кого ви намагаєтеся переконати, апріорі вище вас: у нього є право сказати «ні». Так що намагайтеся виглядати добре, але не здаватися краще за інших.
3. Зосередьтеся на майбутньому
По-перше, фрази на кшталт «Ми будемо» або «Ми це зробимо» укорінюють у свідомості людини ідею, що це дійсно станеться. По-друге, конструкції з використанням майбутнього часу дають йому впевненість, що ви виконаєте обіцянку і не кинете його.
Але тут потрібно знати міру. Не будьте занадто настирливі і не приймайте рішення за іншого. Краще сконцентруйтеся на можливостях і позитивних ефектах цього рішення.
4. Виберіть відповідний канал спілкування
Якщо ви хочете когось умовити, вам потрібно зробити розмову комфортну для співрозмовника. Тому дізнайтеся, як саме він вважає за краще спілкуватися: особисто, по телефону або електронній пошті. Так ви підвищите лояльність і свої шанси на успіх.
5. Говоріть мовою співрозмовника
Проста істина: люди охочіше довіряють тим, хто схожий на них, кого вони розуміють. Тому ваша задача – підлаштуватися під співрозмовника. Він не використовує жаргон? Значить, і ви не повинні. Жартує? Вам теж потрібно показати почуття гумору.
Це правило стосується і невербального спілкування. Якщо людина активно жестикулює, то і вам треба бути живим і відкритим. Якщо він вибирає закриті пози, варто бути більш стриманим.
Метод також працює з групою людей. Просто потрібно з’ясувати, на яку манеру спілкування аудиторія позитивно реагує.
6. Не засмічуйте свою промову
Кожен раз, коли вимовляєте «е-е-е» або «а-а-а», ви втрачаєте довіру співрозмовника.
Запам’ятайте: мова повинна бути чіткою і ясною.
Кращі способи зробити її такою – тренуватися вдома і обмірковувати свої слова за секунду до того, як вимовите їх.
7. Правильно вибирайте час
Ще одна запорука успіху в розмові – правильно вибраний момент. Для цього вам знову ж доведеться вивчити людини, проаналізувати життя і графік.
Наприклад, багато керівників завалені роботою на початку тижня, а в п’ятницю вже подумки відходять від справ. Так що четвер може бути кращим часом, щоб їх переконати.
8. Повторюйте думки за співрозмовником
Простим повторенням ви показуєте людині, що слухаєте і розумієте. Одночасно ви можете висловлювати і власну позицію, наприклад сказавши: «Якщо я правильно розумію, ви вважаєте це важливим через A і B. Я почув це і думаю, що C і D». Фраза відмінно працює і без використання алфавіту.
9. Режисуйте свої емоції
Ентузіазм і збудження повинні природно розвиватися по ходу розмови. Відразу накинувшись на людину, виплеснувши свої емоції, ви можете придушити або відштовхнути співрозмовника.
Краще почати діалог на оптимістичній, але розслабленій ноті, а вже потім, поступово вдаючись в деталі, демонструвати все більше збудження і захопленості ідеєю. Так ви будете виглядати природно і зможете заразити співрозмовника своїми переживаннями.