Про CRM завжди пишуть такою незрозумілою мовою, ніби це адронний коллайдер, а насправді це просто програма обліку клієнтів для ведення бізнесу. Правда, дуже розумна – настільки, що допомагає збільшити прибуток на 40-50%, знизити витрати і в 2 рази прискорити обробку заявок. Але що таке CRM і що саме вона робить? Отже, CRM-системи – що це простими словами?
Як працює CRM-система?
Визначення або абревіатура CRM розшифровується як Customer Relationship Management, тобто «управління відносинами з клієнтами». CRM за допомогою автоматизації процесів допомагає ефективніше вибудовувати діалог з покупцем, не допускати помилок в роботі і в підсумку продавати йому більше.
Image right 7 «Облік» або «коробка»? Розбираємо, які бувають
CRM-системи
Як це виглядає в CRM? Уявіть таблицю Excel з вашої клієнтською базою, але тільки при натисканні на ім’я клієнта відкривається зручна картка, в якій міститься вся хронологія роботи з ним – від першого дзвінка до покупки. Тут можна прослухати дзвінки, подивитися історію покупок, створити документи за шаблоном, написати e-mail або sms, поставити задачу.
Коли клієнт дзвонить вам, CRM пропонує відкрити його картку, і ви відразу вітаєте його по імені. Навіть якщо раніше цього покупця вів інший менеджер, ви легко відповісте на його питання без всяких «уточню і передзвоню». CRM сама відправить клієнту sms-повідомлення про статус замовлення і нагадає про зустріч. У підсумку ви економите час – і своє, і клієнта. А значить, робите його більш лояльним і налаштованим на покупку.
Автоматизація варто останньої, але не тому що вона найменш важлива. Навпаки, саме вона допомагає поставити продажу на автомат – щоб все працювало швидко і чітко, а помилки «людського фактора» були зведені до мінімуму. CRM бере всю рутину на себе: формує документи за шаблоном, ставить завдання менеджерам на кожному етапі операції, відправляє sms клієнтам, створює онлайн-звіти за всіма показниками, через вбудований калькулятор розраховує вартість послуг, а також відстежує важливі дати (нагадує продовжити договір, виставити рахунок на оплату, запропонувати сервіс і ін.).
Завдяки CRM менеджери роблять менше помилок, а значить, продають більше і частіше. А керівнику стає легше управляти компанією: він витрачає менше часу на контроль і отримує більше ресурсів, щоб розвивати бізнес.