Відмовтеся від списків справ, графіків і таймерів.

1. Замініть списки завдань списком того, що робити не потрібно

Списки завдань підходять далеко не всім. Відмовтеся від них, якщо ви записуєте по 20 справ на день, а потім турбуєтеся, що виконали тільки три.

Деякі дії взагалі краще не перетворювати у завдання. Наприклад, якщо внести «сходити на прогулянку» в список, приємне заняття перетвориться в обов’язок.

Краще нагадуйте собі про те, чого робити не потрібно. Запишіть, що не приносить вам радості і не допомагає досягти ваших цілей. З таким списком ви не станете витрачати час на справи, які тільки забирають сили та нічого не дають натомість.

2. Замініть роботу з таймером перервами на прокрастинацію

«Помідорний» метод для багатьох занадто жорсткий. Неможливо завжди працювати по 20-25 хвилин і робити п’ятихвилинні перерви. Іноді ви так занурюєтеся в стан потоку, що перерва тільки завадить. А буває навпаки, що концентрації вистачить всього на 10 хвилин, а потім потрібно буде час відновлюватися.

Експериментуйте з перервами. Коли закінчили одну справу, дозвольте собі відпочити, скільки захочеться. Як тільки вам стане нудно, переходите до наступної справи.

3. Замініть графік тематичними блоками

Багато хто складає графік: ділять день на тимчасові відрізки і на кожен відрізок визначають завдання. У теорії це дуже зручно. Але більшість недооцінює те, скільки часу у них піде на кожну справу. В кінці дня вони засмучуються і лають себе за те, що не дотримувалися графіка.

Спробуйте розбити дні тижня за темами. Наприклад, в понеділок – управлінські завдання, у вівторок – робота над продуктом. Якщо не можете присвятити одній темі цілий день, можна розділити на кілька тем.

З ранку зосередьтеся на одній сфері, після обіду – на інший, а до вечора – на третій.

Такий підхід більш гнучкий. Ви позбудетеся від жорстких часових рамок графіка. Просто робіть всі справи, які допоможуть просунутися в кожній зі сфер.

4. Замініть складні завдання з ранку на те, що заряджає упевненістю

Деяким дійсно допомагає насамперед «з’їсти жабу» – зробити найважчі справи. Інші після цього більше не можуть зробити нічого як слід. Складні справи потрібно довше обдумувати. Значить, ви будете зациклюватися на деталях, витратите більше часу і сил. Не дивно, що потім не залишиться енергії на інші справи.

Починайте день з простих дрібних завдань. Закінчивши їх, ви відчуєте прилив упевненості в собі. Тоді і решта дня пройде продуктивніше. Про такий підхід говорив Марк Цукерберг: «У бізнесі є просте правило: якщо спочатку зробити найлегше, потім можна багато чого досягти».

5. Замініть автоматизацію на однозадачність

Для підвищення ефективності зазвичай радять автоматизувати всі процеси. Начебто це корисно, але не все поки можна так спростити. Наприклад, написання статті. Ви можете систематизувати процес, але не факт, що це заощадить вам час.

Краще поверніться до однозадачності. Згадайте, як часто на роботі ви відволікалися на щось, не пов’язане зі справою. Напевно таке траплялося не раз. За словами вчених, ми відчуваємо себе щасливіше, коли повністю концентруємося на одному завданню.

Наша свідомість так влаштовано, що ми постійно відволікаємося. Від цього ми відчуваємо себе нещасними.

Спробуйте зосереджуватися на чомусь одному. У спокійному щасливому стані ви швидше впораєтеся зі справами.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Загрузка...