Працюючі способи з керівництва по етикету XIX століття, які ніколи не втратять актуальності.

Тренуйте пам’ять

Після того, як ви сходили на лекцію або прочитали щось нове, коротко перекажіть або запишіть інформацію. Найкраще застосовувати цей метод з раннього дитинства, але дорослим він теж допоможе. Робіть це регулярно, і ваша пам’ять поступово покращиться.

Якщо ви постійно знайомитеся з новими людьми, але погано запам’ятовуєте імена, скористайтеся методом американського політика Генрі Клея. Він був відомий тим, що міг згадати ім’я і обставини зустрічі, навіть якщо бачився з людиною всього раз. Справа в тому, що кожен вечір перед сном він записував в блокнот імена тих, з ким познайомився за день, а вранці повторював їх.

Вчіться висловлювати свої думки

У розмові важливо чітко і правильно викладати свої ідеї. Буде легше, якщо ви візьмете у звичку записувати їх. Привчіть себе використовувати правильні граматичні конструкції на листі, і тоді в усному мовленні вони теж будуть даватися без праці.

Уникайте пустослів’я

Прагніть до простоти і лаконічності мови. Не зловживайте складними словами і пишномовними фразами: це зовсім не ознака розуму. Пам’ятайте, що вульгаризми, перебільшення, банальності і використання іноземних слів не до місця – це поганий тон.

Уважно слухайте співрозмовника

Не перебивайте, дайте висловитися і іншій людині. Навіть якщо мова нудна, намагайтеся висловлювати зацікавленість і відповідати. Таке ставлення можна порахувати лицемірним, але воно засноване на простому правилі: ставтеся до людей з тією ж повагою, яку ви хочете отримати у відповідь. Відкрите вираження невдоволення або байдужості образить співрозмовника і покаже вашу невихованість.

Не кажіть фальшиві компліменти

Лестити багатим і успішним вульгарно. Це не скаже про вас нічого хорошого, а тільки оголить негідні мотиви. Однак просте добре слово приємно кожному. Тому говоріть компліменти тільки тоді, коли вони щирі.

Не критикуйте і не висміюйте

Будьте дотепним і забавним, якщо вмієте, але ніколи не звертайте свою дотепність проти інших людей. Той, хто насміхається над оточуючими, сам стає смішний, особливо якщо він молодий і недосвідчений.

Культурна людина не опуститься до насмішок. Так як розуміє, що у всіх занадто багато недоліків, щоб потішатися над іншими. Тим більше над тими, хто, можливо, був позбавлений переваг в житті. Згадуйте про це, коли вам захочеться когось покритикувати.

Враховуйте інтереси співрозмовника

Власні справи і схильності завжди займають людей більше, ніж будь-яка інша тема. Скористайтеся цим, коли розмова починає затухати. Швидше за все, людина з радістю підтримає бесіду, якщо ви згадаєте чиєсь захоплення. І вважатиме вас приємним неегоїстичним співрозмовником.

Також буде цікаво:   10 міфів про психологію

Висловлюйте свою думку, коли це доречно

Деякі люди, які прагнуть до чесності, при будь-якому випадку хочуть висловити те, що думають. При цьому вони особливо пишаються своєю сміливістю в ситуаціях, коли їм вдалося збентежити або образити слухачів. Інші ж вважають мало не обов’язком до місця і не до місця ділитися власною думкою.

Така поведінка жорстока і зневажлива. Ставтеся до чужої думки з такою ж терпимістю, як і до своєї. Не обов’язково з кимось погоджуватися – просто не намагайтеся переконати людину, ображаючи чиїсь переконання.

Не говоріть про особисті справи на публіці

Це просто недоречно. До того ж ваші особисті турботи і радості не так вже й важливі для оточуючих. Якщо людина щиро цікавиться вами, то сама запитає, а стороннім про них знати необов’язково. Це відноситься і до особових справ ваших родичів і знайомих.

І тим більше не пускайте в розпитування самі: це ознака поганого виховання.

Не хваліться своїми знаннями

Навіть якщо ви дійсно розбираєтеся в якомусь питанні краще оточуючих, не хваліться цим і не намагайтеся присоромити співрозмовників. Вони будуть більше поважати вас, якщо, крім знань, побачать у вас скромність.

Не відповідайте на грубість грубістю

Якщо співрозмовник публічно підвищує голос або ображає вас, не опускайтеся до того ж рівня. Ведіть себе так, ніби не помічаєте цього. І він напевно припинить нападки, побачивши, що вони вас не чіпають.

Не виправляйте помилки в мові співрозмовника

Неважливо, в чому саме хтось помилився – у вимові або граматиці. Зробіть вигляд, що ви цього не помітили. І не повторюйте фразу правильно, це так само невиховано.

Заохочуйте дітей бути уважними

Розвивайте їх пам’ять і спостережливість. Для цього просіть детально описувати все, що дитина бачила в школі або на прогулянці. Це формує звичку уважно дивитися на навколишній світ і всім цікавитися. Такі навички допоможуть добре вести бесіду.