Сьогодні моделі здійснення покупок серйозно змінюються. Сучасні споживачі рідше готують і вважають за краще замовляти піцу, пасту або веганські салати в сусідньому ресторані, сидячи вдома і не відриваючись від роботи, розваг або відпочинку. Наприклад, скориставшись сайтом https://salad.com.ua/ кожен житель Житомира може отримати додому їжу на будь-який смак.
В даний час акцент на зручність став потужним стимулом для зростання попиту на доставку їжі. Тим часом, число людей, які замовляють їжу онлайн зросла з 1,32 млрд в 2014 році до 2,05 млрд в 2020 році. Все більше і більше клієнтів переходять від традиційних замовлень по телефону до цифрових платформ, які дозволяють їм вибирати з широкого асортименту страв з багатьох ресторанів в одному додатку або на одному сайті. Ці універсальні служби доставки додатково складають рейтинги та огляди ресторанів, дозволяють клієнтам оплачувати покупку в один клік на смартфоні і планшеті.
Як йдуть справи в індустрії доставки їжі?
За даними Statista, в даний час на американському ринку домінують стартапи Domino і Grubhub, DoorDash, Uber Eats і Postmates. Ці компанії швидко досягли успіху. Станом на 2020 рік DoorDash оцінювався в 13 млрд доларів, UberEats – в 20 млрд доларів, а Postmates – в 1,85 млрд доларів. Разом з Domino вони контролюють 90% ринку доставки їжі в США. Проте, тільки в цій країні налічується 338 організацій, що займаються доставкою продуктів харчування, із загальним фінансуванням більше 5 мільйонів доларів. Вони намагаються повторити цей успіх.
Хоча ці компанії привернули велику увагу користувачів і інвесторів, мають високу оцінку, поки що неясно, яке майбутнє чекає сферу доставки продуктів в цілому.
Як сьогодні працює індустрія доставки їжі?
Традиційна модель доставки їжі виглядає наступним чином: клієнти роблять замовлення по телефону у місцевої компанії і чекають, поки кур’єр ресторану привезе покупку до їх порогу. Піца вже давно стала найпоширенішою стравою, яке вибирають за цією схемою.
Однак, як і в будь-який інший сфері, інтеграція цифрових технологій швидко змінює ринок. Сучасні клієнти, які звикли робити замовлення через веб-сайти і мобільні додатки з максимальною зручністю, тепер чекають аналогічного досвіду при замовленні їжі.
Ресторани, які продають їжу на винос, повинні йти в ногу з часом і впроваджувати спеціальні програми, щоб утримати клієнтів. Цифрова обробка замовлення дозволяє швидко доставляти їжу на будинок без взаємодії з іншими людьми. Сьогодні 55% покупців вважають за краще замовляти їжу без спілкування з людиною.