Люди сприймають інформацію візуально, аудіально і кіностетически (візуально, на слух і через дотики). Будь-яка інформація засвоюється і сприймається краще, будучи представленою в графічних образах, малюнках і символах.

Вченим вже більше ста років відомо, що при запам’ятовуванні зображень і тексту діють різні правила. Візуальна інформація запам’ятовується і відтворюється швидше. Цей феномен називається ефект переваги образу.

Проведені кілька років тому дослідження показали, що люди здатні запам’ятовувати більше двох з половиною тисяч зображень, і відсоток точності подальшого їх відтворення дорівнює 90%, незважаючи на те, що учасники експерименту мали можливість бачити зображення протягом всього 10 секунд. Точність відтворення через рік дорівнював 63%.

Під час експерименту візуальну інформацію порівнювали з іншими видами інформації… Улюбленим контрольним показником був текст або подання інформації в усній формі, і зазвичай результати відтворення візуальної інформації завжди були краще. І ця тенденція, як і раніше незмінна.

Текстовий і усний виклад не просто менш ефективний, ніж візуальний ряд, з точки зору збереження інформації в пам’яті, а в рази гірше запамятовується.

У пам’яті ми зберігаємо наступні частки сприйнятого матеріалу: 10%, якщо ми тільки читаємо; 20%, якщо ми слухаємо; 30%, якщо ми бачимо; 50%, якщо ми слухаємо і дивимося, 70%, якщо ми вимовляємо його самі; 90%, якщо ми самі щось робимо.

Як сприймаються слова

Слова не сприймається до тих пір, поки мозок не розпізнає характерні особливості окремих букв.

Замість слів ми бачимо складно влаштований маленький художній музей втілених в буквах шедеврів з сотнями деталей. Подібно цінителям живопису, ми вдивляємося в кожну рису окремо, перш ніж перевести її в текст.

А результати цього розглядання важливі для ефективності читання, так як воно являє для нас проблему. Текст сприймається не тому, що не схожий на зображення, а саме тому, що дуже схожий на нього. Корі головного мозку незрозуміло, що таке слово, хоча це і непомітно.

Не має значення, наскільки ви досвідчений читач, мозок все одно буде аналізувати кожну рисочку в букві в міру того, як ви читаєте сторінку, і так буде тривати до тих пір, поки ви не перестанете читати.

Також буде цікаво:   Як колір одягу впливає на видимість пішохода в темряві – МОЗ