Більш ніж 130 тисяч відгуків про 391 пару кросівок 24 брендів показали, що дороге спортивне взуття не краще, ніж дешеве. І навіть більше: власники менш дорогих моделей виявилися задоволені своїми кросівками.
Про дослідження
Автор дослідження – Йенс Якоб Андерсен. У минулому він брав участь в бігових змаганнях, а також викладав статистику в Копенгагенській школі бізнесу. Сьогодні він є засновником і директором RunRepeat.com – некомерційного агрегатора оцінок спортивного взуття. Це база відгуків, рейтингів і унікальних підходів до порівняння бігового взуття. На 100% незалежний, цей ресурс дає можливість судити, які кросівки дійсно хороші, а які варто обходити стороною.
За словами Андерсена, мета дослідження – показати, що «в разі бігових кросівок дорожче не означає краще».
Виробники інтенсивно просувають High-End-кросівки. Однак це дослідження дуже чітко показало, що бігуни, які вибирають більш дорогі моделі, задоволені взуттям менше, ніж ті, хто вважає за краще кросівки середнього і низького цінового сегмента. Йенс Якоб Андерсен
Методологія
- Було зібрано 134 867 оцінок 391 моделі кросівок.
- Були складені списки цін взуття 24 брендів.
- Були знайдені залежності за двома змінними.
- Результати представлені у двох категоріях: моделі кросівок і бренди.
Порівняння 391 моделі кросівок
Нижче представлений графік залежності середньої оцінок RunRepeat.com від середньої ціни кожної з 391 моделі кросівок.
Видно, що дані розподілені випадковим чином, що призводить до головного висновку дослідження.
Прямої залежності між ціною кросівок і оцінками бігунів немає. Більш того, дешеві кросівки мають вищий рейтинг, ніж дорогі.
Порівняння 10 найдорожчих і 10 найдешевших моделей кросівок
Копнувши глибше, дослідники порівняли найдорожчі і найдешевші кросівки.
Виявилося, що середня оцінка 10 найдешевших кросівок дорівнює 86 з 100. Причому тільки 18,9% всіх розглянутих моделей мають більш високу оцінку.
Найдорожчими моделями бігуни задоволені приблизно в тій же мірі, що і дешевими. При ціні, яка втричі перевищує мінімальну, кросівки преміум-класу задовольняють бігунів на 8,1% менше, ніж дешеві, і на 6% менше, ніж середні по ціні кросівки.
Розширивши діапазон до 30 найдорожчих і найдешевших кросівок, дослідники отримали схожі результати: кросівками преміум-класу бігуни задоволені в меншому ступені, ніж доступними за ціною.
Порівняння 24 брендів кросівок
Нижче представлений графік залежності середньої оцінок від середньої ціни кожної з 24 марок спортивного взуття.
Як і у випадку з конкретними моделями кросівок, тут оцінки більш дорогих брендів були нижче. Більш того, порівняння показало, що збільшення ціни на 50 доларів призводить до зниження середньої оцінки в 1,4 рази.
Деякі фірми сильні в маркетингу, інші – в дизайні, треті – в тому і в іншому. Ця гістограма демонструє середню оцінку кожного з 24 брендів.
Як і очікувалося, професійне спортивне взуття значно перевершує звичайні спортивні бренди. Але дослідження показало, що відмінності невеликі. Оцінки професійних кросівок в середньому були всього на 2,8% вище.
Друга гістограма показує середню ціну кожного з 24 брендів.
Ні, преміальні кросівки не погані. Але сумно, що величезні суми грошей витрачаються на просування моделей, які не подобаються бігунам. Йенс Якоб Андерсен
Основні результати дослідження
- Чим вище ціна кросівок, тим гірше отримані ними оцінки.
- 10 найдорожчих кросівок на 8,1% гірше, ніж 10 найдешевших.
- Професійні бігові кросівки краще, ніж звичайні, тільки на 2,8%.
- Трійка кращих брендів: Skechers, Saucony і Vibram FiveFingers.
- Трійка гірших брендів: Reebok, Adidas і New Balance.
- Трійка найбільш доступних брендів: Skechers, Vivobarefoot і Puma.
- Трійка найбільш дорогих брендів: On, Newton і Hoka One One.
Можливі причини необ’єктивності результатів
Жодні дослідження не досконалі. Деякі підводні камені цього дослідження:
- Бігуни, які отримують більш дорогі кросівки, можуть мати більш високі очікування. Це логічно, адже, чим більше ви витрачаєте, тим більше якісне взуття очікуєте, а отже, вам простіше залишитися розчарованим. Проте ціна повинна відповідати очікуванням.
- Результати зібрані за допомогою RunRepeat.com, сайту, популярного серед частини бігунів. Тому результати можуть бути зміщені (в обидві сторони).