Перестаньте репетирувати перед дзеркалом і зосередьтеся на ідеї, яку хочете донести до слухачів.

У Мережі можна знайти безліч порад про те, як не боятися виступати перед великою кількістю людей. Хтось рекомендує тренуватися перед дзеркалом, візуалізувати свій успіх. Але багатьом ці поради не приносять користі, є контпродуктивними і мають побічні ефекти. Існує інший, дуже простий і набагато ефективніший підхід.

Не зосереджуйтесь на собі

Спочатку вам потрібно усвідомити, що хвилювання перед виступом на очах у десятків, сотень або навіть тисяч чоловік – це страх не самої мови, а публічного приниження. Ви турбуєтеся про те, що люди про вас подумають.

Ви повинні зрозуміти, що представляти свою точку зору – не те ж саме, що представляти самого себе.

Успіх презентації практично не залежить від того, що люди про вас думають. Важливим є те, наскільки успішно ви донесли свою думку до публіки.

Ваші слухачі повинні зрозуміти основну ідею вашої мови. Кращий спосіб тримати ситуацію під контролем – мислити ширше, ніж у звичайній розмові. Для цього ви повинні зосередитися на своїх ідеях, а не на словах. Чим більше ви концентруєтесь на словах, тим вище ймовірність, що ви почнете хвилюватися ще сильніше.

Йдучи, люди можуть думати, що ви були істеричні, чесні, впевнені в собі або харизматичні. Але якщо ви не донесли до них свою думку, то ваша місія залишиться невиконаною.

Не думайте про те, як виглядаєте

Припиняйте репетирувати перед дзеркалом і записувати себе на відео. Ми і так занадто багато розмірковуємо про свої дії і зосереджуємося на своїй зовнішності.

Велика частина занепокоєння випаровується, як тільки ви починаєте концентруватися не у собі, а на тому, що хочете сказати публіці. Так ви стаєте менш соромливі. Прийнявши цю ідею, ви стаєте не просто оратором, а свого роду фахівцем з доставки.

Ваша точка зору – це посилка, ваші слухачі – одержувачі.

Відразу буде незвично, але комфорт прийде з досвідом. Навчіться визначати, розвивати і доносити свої ідеї, і ви обов’язково досягнете успіху.

Також буде цікаво:   Чому творчі люди повинні вміти говорити «ні»