Мозковий штурм – звичний і перевірений, але не найкращий спосіб швидкого генерування нових ідей. Професор школи менеджменту північно-західного університету Лі Томпсон пояснює, як отримати від команди багато цікавих пропозицій за допомогою методу перехресної намітки.
Що таке перехресна намітки ідей і як вона працює
Під час мозкового штурму учасники повинні озвучувати свої думки перед іншими, а під час намітки ідей кожен записує свої міркування на окремих аркушах. Перехресна намітка ідей набагато ефективніша мозкового штурму. Однак в ідеалі їх потрібно поєднувати: спочатку проводяться намітки ідей, а потім мозковий штурм.
Запропонуйте учасникам записати як мінімум 10 ідей за 10 хвилин. При цьому можна записувати все, що приходить в голову, незважаючи на корисність ідей і інші оціночні судження.
Припустимо, в намітки ідей бере участь група з 10 чоловік. Це означає, що через 10 хвилин вони висунуть як мінімум 100 пропозицій. Маючи перед собою 100 ідей, можна провести і мозковий штурм.
Чому ця техніка генерування ідей краще мозкового штурму
Під час тривалих обговорень всім учасникам в якийсь момент стає нудно, але вони про це ні за що не скажуть. А якщо в мозковому штурмі бере участь хтось з керівництва компанії, то його ідеї напевно отримають підтримку більшості підлеглих.
Крім того, під час мозкового штурму рідко вдається обговорити більше двох-трьох ідей, оскільки всі починають активно думати над першою і зациклюються на ній. Решта пропозицій просто повисають у повітрі.
Як проводити перехресні намітки ідей з максимальною віддачею
Щоб отримати максимум цікавих ідей, скажіть учасникам, що вітаються не тільки реальні, а й свідомо нездійсненні пропозиції. Завдяки цьому ви зможете потім об’єднати нудні ідеї з вельми несподіваними. Це як шукати алмази в купі каменів: чим більше порожньої породи ви переберете, тим вище ймовірність знайти щось вартісне.
Попросіть учасників зосередитися не на якості, а на кількості ідей. В результаті ідей буде багато, а серед них виявляться досить цінні.
Якщо ж попросити учасників записувати тільки хороші ідеї, вони, швидше за все, не ризикнуть запропонувати щось незвичайне.
Ще один спосіб домогтися більшої різноманітності ідей – запросити в групу сторонню людину. У цьому випадку учасники з більшою охотою будуть висувати нестандартні пропозиції.
Також відмічено, що стоячи люди генерують ідеї швидше і краще, ніж сидячи.
Як налаштувати учасників на висунення нестандартних ідей
Був проведений один експеримент. Безпосередньо перед тим, як приступити до збору ідей, групу учасників попросили розповісти про найбільшу невдачу, яка сталася з ними за останні півроку. Другій групі запропонували поділитися найбільшою удачею за останні шість місяців.
Виявилося, що ті, хто згадував про негативний досвід, запропонували більше цікавих і різнопланових ідей, ніж ті, хто згадав момент свого тріумфу.
Кому підійде ця техніка
Не варто думати, що намітки ідей дає хороші результати лише в тих групах, де один учасник креативніше іншого. Поки вчені не знайшли ген, який відповідає за творче мислення. Швидше за все, його просто не існує.
Дана техніка найкраще працює там, де до пошуку нових ідей залучені люди, зайняті в різних областях діяльності компанії.
Головне, щоб всі учасники були професіоналами і любили свою роботу.