Кевін Круз – людина, яка дійсно знає, що таке управління часом. У процесі підготовки книги «15 секретів управління часом від успішних людей» він поговорив з сотнями респондентів – від мільйонерів і відомих бізнесменів до спортсменів. Свої спостереження Круз представив у вигляді трьох порад, які допоможуть полегшити біль від повернення в офіс.
Визначте своє головне завдання
Щоб вийти на піковий рівень продуктивності, виділіть найважливішу справу, з якої потрібно розібратися в першу чергу. Круз пояснює це так:
Ключ до максимальної продуктивності – вміння зрозуміти, що прямо зараз має для вас найвищу цінність, і вибудувати відповідно до цього свою діяльність.
Це особливо важливо, якщо ви повертаєтеся до роботи після довгої перерви. Повно листів, на які потрібно відповісти, доручень, які треба перевірити ще раз, і нових проектів, які варто вивчити. Тільки візьметеся за це – зав’язнете геть.
Варіант з одною, але дуже важливою справою допомагає звузити фокус уваги і не кидатися на все підряд. Визначте для себе таке завдання і можете бути впевнені, що витрачаєте час найкращим чином.
Розберіться з поштою
Робоча пошта завалена сотнями, якщо не тисячами, листів від людей, у яких, судячи з усього, немає ні свят, ні особистого життя. У Круза на такий випадок є непогана порада.
Берете листи, які отримували за два дні до канікул і донині. Створюєте папку «Старе» і відправляєте туди все, що прийшло раніше: цей мотлох нам не потрібен. Готово, а папка «Вхідні» невинно чиста (ну майже).
Можна, звичайно, не плодити папки, а просто упакувати старі листи в архів, але варіант Круза дарує відчуття початку для чистого аркуша. Якщо знадобиться щось із стародавніх листувань, у вас є сховище, в якому при необхідності можна покопатися. Втім, в тих рідкісних випадках, коли така потреба все ж виникає – знадобилася, наприклад, неймовірно важлива інформація, – зазвичай можна отримати необхідні дані якимось іншим способом.
Переходимо до відносно нових листів. Тут є чотири варіанти розвитку подій:
- Можете відповісти або зробити те, що від вас хочуть, за п’ять хвилин або ще швидше? Вперед.
- Потрібно комусь доручити це? Пересилайте лист, додавши коротку супровідну записку, щоб вас не вважали безвідповідальним.
- Питання не можна вирішити відразу? Поки що відкладіть його, але обов’язково поставте напоминалку, щоб повернутися пізніше.
- Це якась непотрібна дурниця? В кошик її.
- Постарайтеся не розтягувати процес розбирання завалів, поставте таймер або визначте строгий дедлайн. Якщо укладетеся в тиждень – прекрасно.
Йдіть з роботи рівно о 17:30
У 17:00 або 18:00 – словом, як тільки закінчився ваш робочий день, не затримуючись понаднормово.
Кевін Круз відзначає, що операційний директор Facebook Шеріл Сендберг завжди йде з офісу рівно в 17:30, щоб о 18:00 повечеряти зі своїми дітьми. Не те щоб їй плювати на роботу, вона всім серцем переживає за успіх Facebook, але сім’я у Сендберг на першому місці.
У вас завжди буде повно завдань, більше, ніж ви реально можете зробити. Суперуспішні люди не намагаються встигнути все і відразу. Вони розставляють пріоритети і відводять для кожного заняття певний час. Коли ліміт добігає кінця, це знак, що на сьогодні вистачить. Кевін Круз
Щоб поради працювали по максимуму, поставтеся до серйозно і відповідально – немов вам це доктор прописав. Тоді не тільки перші робочі тижні, а й взагалі кожен день в офісі буде наповнений радістю і високою продуктивністю.