Багато людей стикаються з проблемою написання автобіографії, приходячи на нове місце роботи. І не секрет, що для багатьох це стає суттєвою проблемою, тому що не всі мають звичку писати тексти, тим більше про себе. Варіант замовити написання історії власного життя у чужу людину, вийде сухим або млявим. Та й яким воно може бути, якщо його пише інша людина, а не ви. Звичайно, це не найкращий варіант і роботодавець набагато більше цінує автобіографію, складену власноруч. У цій статті ми розповімо вам, як правильно скласти автобіографію, які параметри потрібно врахувати і чим можна знехтувати. Для більшої наочності в кінці статті ви можете знайти зразок автобіографії та переглянути відео.
З якою метою пишеться автобіографія?
По суті, мова йде про розширену форму резюме. Цей документ потрібен для більш детального ознайомлення роботодавця з вами, як з потенційним працівником. Йому можуть бути потрібні подробиці вашої біографії для оцінки вашого багажу знань, а також вашого оточення.
Якщо вас попросили скласти автобіографію на роботу, не варто цього лякатися. Цей документ при правильному написанні може допомогти вам досягти бажаного результату, а саме отримати хорошу посаду. Якщо висловлюватися мовою маркетологів, в той час, як резюме це лише рекламний ролик, грамотно складена автобіографія порівнянна з роботою професійного продавця-консультанта. Чи не правда, це зовсім різні речі?
Існує ряд правил, дотримуючись яких можна правильно скласти автобіографію. Ось вони:
- Не пишіть однакових текстів для різних роботодавців. Мова не йде про подачу некоректної інформації та про перебільшення своїх заслуг. Просто слід правильно робити акценти в залежності від бажаної вакансії і специфіки компанії, куди ви плануєте потрапити на роботу.
Наведемо приклад:
Припустимо, ви пишете автобіографію для отримання посади менеджера по роботі з іноземними клієнтами на комерційному підприємстві, а так само для отримання посади керівника відділу в державну установу інженерної спрямованості. Зрозуміло, що в першому випадку, ви зробить упор на знання мов, а в другому, що ваше творіння відповідає спрямованості організації, а вже якщо у вас вчений ступінь, то ви вже точно вкажете і це.
- У автобіографію не потрібно писати всі-всі подробиці вашого життя. Ви цілком можете знехтувати даними щодо закінчених в дитинстві гуртків і курсів, іменами ваших улюблених кішок і оцінками за шкільні іспити.
- Не вказуйте інформацію, яка може викликати зайві питання. Або, якщо вже це потрібно, вкажіть їх мигцем, не загострюючи уваги.
- Не придумуйте і не пишіть того, чого немає. Ваші документи все одно будуть перевіряти в службі безпеки і обман спливе. Про вакансії в цій компанії можна буде забути.
Як правило, автобіографія, яку вас попросять скласти, буде ставитися до наступних форм:
- У формі анкети. Це найпростіший варіант. Нічого не вигадуючи самі, ви просто відповідаєте на питання на виданих вам аркушах.
- Автобіографія у вільній формі. Ви спокійно перераховуєте факти зі свого життя без художніх додавань. Цей варіант ми і будемо розглядати в статті.
- У формі есе. Це варіант складніше. Ви не тільки описуєте своє життя, але ще і відповідаєте на питання в художній формі. Виходить такий собі міні-твір, наприклад, на тему, чому ця вакансія підійде саме вам.
Якщо ви пишете автобіографію-есе, означає це наступне: або ви вибрали вакансію, безпосередньо пов’язану з умінням викладати думки письмово (вакансія копірайтера, журналіста та ін.), або відділ кадрів не знає чим себе зайняти і придумує такі «жарти».
Розглянемо тепер сам процес написання автобіографії
По-перше, пишеться дата і місце вашого народження.
Родина. Ваші мама і тато, дідусь, бабуся та інші важливі фігури у вашому житті. Коротко пишете про освіту і урядові нагороди і досягнення. Наприклад: батько доктор технічних наук, мати заслужений працівник ТОВ «Ромашка», дід нобелівський лауреат. Пара слів про освіту. Кілька слів про школу. Якщо ви закінчили школу з медаллю, вкажіть це, але не пишіть про це багато.
Вища або середня освіта. Тут пишете детальніше: ВНЗ або коледж, або будь-який інший навчальний заклад, факультет, спеціальність, спеціалізація. Вказуйте дати надходження і закінчення. Можете вказати, що брали участь в олімпіадах і конкурсах. До речі, можете вказати і середній бал за дипломом.
Якщо ви служили в армії, обов’язково вкажіть це в автобіографії. Напишіть термін служби, вашу посаду, вашу військову спеціальність. Тут же можна писати і про військові збори.
Опишіть вашу трудову діяльність, причому не три місця роботи, як в резюме, а всі, як вони вказані в трудовій книжці. Пишіть акуратно, не даючи зайвої дискусійної спірної інформації.
Потім пишіть вже про вашу сім’ю. Вкажіть рік народження і місце роботи вашого чоловіка (вашої дружини), вік дітей.
У пунктах щодо спортивних досягнень і суспільного життя не пишіть багато. Але якщо у вас є розряд або звання майстра спорту, вкажіть це. Це буде говорити, що ви серйозна людина, готова працювати для досягнення мети.
Обов’язково вказуйте інформацію в порядку хронології і повторюся пишіть різні автобіографії для різних роботодавців.
Якщо вам не вкажуть певні параметри оформлення, то не робіть багато виділень тексту. На самому початку листа напишіть заголовок ваші П.І.Б. і підзаголовок автобіографія.
Відео як оформити автобіографію
Зразок автобіографії
Я, Шевчук Максим Васильович, народився 15 жовтня 1974 року в м. Луцьк.
У 1980 році пішов у перший клас середньої школи №45 міста Луцька. Після закінчення 9 класів в 1989 році вступив в торговий технікум м. Луцьк, який закінчив із золотою медаллю.
У 1993 році вступив на фізико-математичний факультет Київського університету імені Тараса Шевченка. Під час навчання в університеті був старостою групи.
У 1998 році закінчив повний курс згаданого університету за спеціальністю «Математика та інформатика». Після його закінчення присвоєно кваліфікацію вчителя математики та інформатики. З жовтня 1998 року працюю вчителем в середній школі №54 м. Києва.
Склад сім’ї:
Дружина – Шевчук Ольга Михайлівна, вчитель російської мови та літератури середньої школи №33 м. Києва;
Дочка – Шевчук Ольга Максимівна, 1999 року народження.
27 грудня 2005 рік Підпис