У цій соцмережі, всупереч загальній неприязні до голосових повідомлень, спілкуються виключно ними.

Що таке Clubhouse

Clubhouse – це нова соціальна мережа, фішка якої в голосових повідомлення. Але на відміну від інших медіа, войси тут не є додатковим, а основним і, більш того, єдиним форматом спілкування. Про незвичайну соцмережу заговорили лише в останні тижні, хоча насправді вона з’явилася ще в лютому 2020 року.

Творці Clubhouse – випускники Стенфордського університету і підприємці з Кремнієвої долини Пол Девідсон і Роен Сет. Обидва раніше працювали в Google і вже створювали додатки. Ідея подібної соцмережі з’явилася у розробників на тлі пандемії коронавіруса і потреби спілкування під час самоізоляції, коли люди відчайдушно шукали нові способи комунікації.

Clubhouse являє собою платформу для панельних дискусій і пропонує спілкування всередині кімнат-чатів за інтересами. Тільки без особистих повідомлень, фото, відео і мемів. Щось середнє між інтерактивними впорядкування файлів в режимі реального часу, конференціями з одним або декількома спікерами і розмовами у офісного кулера, якщо хочете.

У чому секрет популярності Clubhouse

Вихід Clubhouse вдало збігся з підвищенням інтересу до підкастів і іншим голосовим сервісів. Але здебільшого ажіотаж навколо соцмережі пов’язаний з її ексклюзивністю. Вона все ще перебуває в закритому доступі, і потрапити туди можна тільки на запрошення від учасника. Це призвело до створення підпільного ринку інвайтів у Twitter і на Telegram, де ціни починаються від 20 доларів і доходять до немислимих 800 доларів.

Розробники також підігрівають інтерес залученням на платформу інвесторів, підприємців і зірок. Clubhouse користуються Ілон Маск, Опра Уїнфрі, Джаред Лето та інші знаменитості. Тут можна поспілкуватися з ними голосом, а не через твіти та коментарі на YouTube. Все це створює подобу закритого клубу, де учасники відчувають себе свого роду обраними.

Не останню роль відіграє і сама концепція Clubhouse. На відміну від традиційної відеозв’язку, тут не обов’язковий візуальний контакт. Можна слухати цікаву дискусію і паралельно займатися своїми справами.

Інший важливий момент і велика перевага перед текстовим спілкуванням – це можливість передавати емоції за допомогою інтонацій і акцентів в голосі.

Як потрапити в Clubhouse

Додаток все ще перебуває на стадії бета-тестування. Зараз доступний лише на iPhone, але його можна тільки завантажити – відразу користуватися не вийде. Після установки вийде лише зарезервувати собі нікнейм і встати в чергу, чекаючи, поки Clubhouse відкриється для всіх бажаючих.

Завантажити Clubhouse в App Store

Як ми вже сказали, на даний момент потрапити в соцмережу можна виключно на запрошення одного з учасників. Але кількість інвайтів обмежена: спочатку доступно всього два, потім при активному використанні додатки з’являться додаткові.

Найпростіший спосіб опинитися в новій соцмережі – попросити когось із друзів запросити вас. Якщо серед них немає нікого з доступом в Clubhouse, можете залишити запит в одному з чатів Telegram, де інвайт передають один одному по ланцюжку. Після отримання запрошення вам потрібно буде віддати свої двом іншим людям.

Купувати інвайт навряд чи має сенс, тому такий варіант ми не радимо. Але якщо сильно хочеться, то хоча б вибирайте надійних продавців.

Також буде цікаво:   За що дають інвайт в Clubhouse

Запрошення видаються на номер телефону. Після відправки інвайта ви отримаєте повідомлення з посиланням, перейшовши за яким можна буде зареєструватися. Ім’я того, хто дав вам доступ, буде відображатися у вашому профілі. Те ж саме поширюється і на ваших запрошених.

Як все влаштовано в Clubhouse

Після завершення реєстрації вас попросять вказати свої інтереси, а алгоритми відразу ж запропонують людей, на яких можна підписатися. На головному екрані зібрані бесіди тих, на кого ви підписані, і чати на основі зазначених вами інтересів.

Увійшовши в будь-яку кімнату, ви стаєте слухачем. Щоб поставити запитання або включитися в дискусію, потрібно «підняти руку», натиснувши відповідну кнопку. Якщо модератор схвалить запит, включиться мікрофон і ви зможете говорити.

Всім зареєстрованим доступне створення кімнат трьох типів: в кімнату може увійти будь-хто, соціальні – люди, на яких ви підписані, а в закриті – тільки обрані учасники. Ліміт на кількість користувачів становить 5 000 осіб.

Якщо хтось із друзів почав бесіду, ви побачите це в своїй стрічці. Жодних посилань і запрошень, як в Zoom, відправляти не потрібно. Щоб не пропустити важливі обговорення, є повідомлення і календар, який відображається на головному екрані.

Записи конференцій немає, все спілкування відбувається в реальному часі, а по закінченні кімнати зникають. Правда, можна заздалегідь попередити учасників про записи, додавши позначку в описі. Інакше при спробі включити захоплення екрану є ймовірність отримати бан.

Навіщо все це і в чому користь Clubhouse

Як не дивно, у Clubhouse багато різних застосувань. Це не тільки можливість заповнити недолік неформального спілкування в період пандемії, а й спосіб отримати нову аудиторію або розширити існуючу. Також це хороший шанс зав’язати корисні знайомства, знайшовши людей з цікавих вам сфер.

Clubhouse хороша платформа для освітніх лекцій, обміну досвідом, конференцій, публічних виступів або інтерактивних підкастів в режимі реального часу.

Звичайно, тут можна просто поспілкуватися і послухати бесіди на близькі вам теми, в той час як ви займаєтеся своїми справами. Приблизно як радіо в машині і підкасти під час пробіжки.

Що може чекати Clubhouse в майбутньому

У незвичайного додатка безумовно є потенціал, тому дуже цікаво, як творці будуть розвивати його. Зараз їм вдається зберігати ексклюзивність за рахунок закритості, але неясно, чи залишиться Clubhouse популярним після відкриття реєстрації. З появою Android-версії в сервіс хлине нова хвиля користувачів, а через стрімке збільшення аудиторії її цінність може знизитися.

Монетизації поки немає, але очевидно, що вона з’явиться пізніше, коли Clubhouse вийде зі стадії бета-тестування. Це може бути реклама або підписка, що дає привілеї при створенні обговорень або участі в них.

Є висока ймовірність, що аналогічні голосові бесіди з’являться в Facebook, Instagram та інших соцмережах і месенджерах, які не захочуть віддавати свою аудиторію новому додатку. Також не виключено, що Clubhouse купить Facebook або якась ще з великих майданчиків і інтегрує у власний продукт.