Кількість інтернет-користувачів в Україні досягла цифри 20 млн. З них 36% регулярно купують товари у мережі, а це близько 7 млн осіб. Тільки на платформі OLX за рік придбали більше 14,2 млн товарів. Про те, як розвивається ринок електронної комерції в Україні — за результатами дослідження GfK

Як виглядає загальний ландшафт ринку e-commerce

Успішність формування українського е-commerce ринку сьогодні багато в чому залежить від розвитку маркетплейсів і сервісів оголошень. За даними аналітичного порталу Statista частка електронних продажів щодо всього обсягу світового ринку комерції у 2017 році склала 10,2%, що у грошовому еквіваленті дорівнює $2,3 трлн. А такі глобальні маркетплейси, як Alibaba, Amazon, eBay і Rakuten, згенерували приблизно 50% від усіх онлайн-продажів. За прогнозами експертів частка маркетплейсів та класифайдів зросте приблизно до двох третин у найближчі 5 років.

Що відбувається в Україні з попитом на онлайн-торгівлю

Дослідження GfK в Україні за квітень 2018 року показало, що лідером у сегменті інтернет-аукціонів і сервісів оголошень вже який рік залишається класифайд OLX. 27% опитаних, називаючи інтернет-сайти для здійснення покупок, в першу чергу згадали OLX. Це — на 43% більше ніж у інших маркетплейсів у рейтингу.

За даними аналітичної служби ресурсу, за півроку на OLX зареєструвалося понад 4,2 млн нових продавців, а відвідуваність платформи у порівнянні з червнем 2017 року зросла на 12%. Кожен другий інтернет-користувач в Україні заходить на OLX мінімум раз на місяць.

Як виглядає український онлайн-споживач у 2018-му: версія GfK та OLX

Згідно з дослідженням GfK, найбільш активними онлайн-шоперами виявилися мешканці Київської області. При цьому гендерне співвідношення серед покупців в Україні практично рівне: кількість чоловіків — 48%, а жінок — 52%. Найчастіше споживачі у мережі – це люди з повною вищою освітою віком 26-35 років. Середній прибуток на одного онлайн-покупця становить 4 978 грн, але в той же час чверть з них не працює.

51% покупців сьогодні воліють здійснювати покупки через спеціально встановлені додатки. Лідерами у цій сфері в Україні є OLX і Aliexpress. За статистикою, користувачі дадатку olx.ua використовують переважно девайси на Android. Володарів айфонів серед тих, хто вважає за краще купувати через смартфони, майже в 3,5 рази менше.

Що стосується вподобань українців, дослідження GfK показало, що жінки найчастіше купують одяг, косметику, взуття, аксесуари, товари для дітей, побутову хімію та книжки. Чоловіки у більшості випадків купують цифрову техніку, особливо цікавляться смартфонами і автотоварами.

Також буде цікаво:   З новою функцією Instagram не потрібно шукати користувача, щоб на нього підписатися

Загалом за півроку кількість придбаних товарів на OLX склала майже 7,3 млн. Найбільш затребуваними виявилися товари для дітей, електроніка та одяг.

Що найчастіше купують в інтернеті

За даними GfK, 65% онлайн-покупців здійснювали від 5 до 20 покупок в Інтернеті за останній рік, а 18% – більше 20 покупок за рік.

Найпопулярнішою категорією товарів серед споживачів у мережі виявилася побутова техніка та електроніка (смартфони, планшети, ноутбуки), включно з аксесуарами (клавіатури, мишки тощо) та дрібну побутову техніку (міксери, фени, праски тощо). Друга категорія товарів за популярністю – одяг, в той час як третє місце зайняли: косметика і парфумерія, взуття, аксесуари та подарунки.

Дослідження також показало, що обираючи конкретний сайт для здійснення покупки, споживачі у першу чергу звертають увагу на: пропозицію найнижчої ціни (важливо для 57% онлайн-покупців), позитивний досвід покупки на цьому сайті (48%), наявність необхідного товару (47 %).

Результати дослідження GfK підтверджують і дані OLX. У топі найпопулярніших категорій товарів серед українців на платформі – дитячий світ, електроніка, а також мода і стиль.

Найменше за рік на ресурсі купували нерухомість і транспорт – найдорожчі товари. Чого не скажеш про супутні покупки – запчастини для автомобілів і товари для будинку.

Що варто знати про платформу OLX

Це — один з найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує 10,6 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 3 млн нових пропозицій. За даними Gemius cервіс є найбільш відвідуваним в країні після Google, Youtube і Facebook. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць. Мобільний додаток OLX встановлений на кожному третьому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Купівлі” для iOS й Android за даними SimilarWeb.

Top eCommerce Trends 2018

Джерело: прес-служба OLX