На те, щоб ознайомитися з ними, у вас піде менше 10 хвилин.
Продуктовий дизайнер Луїз Цай прочитав 10 популярних нон-фікшен-книг і, вирішивши, що не у всіх є на це достатньо часу, вибрав з них 130 основних ідей. Ось ці твори:
- «Покликання», Кен Робінсон.
- «Почни з питання “Чому?”», Саймон Сінеко.
- «Фіолетова корова», Сет Годін.
- «Переломний момент», Малкольм Гладуелл.
- «Як привести справи в порядок», Девід Аллен.
- «7 навичок високоефективних людей», Стівен Кові.
- «Як працювати по чотири години на тиждень», Тімоті Ферріс.
- «Дилема інноватора», Клейтон Крістенсен.
- «Бізнес з нуля», Ерік Рис.
- «Від нуля до одиниці. Як створити стартап, який змінить майбутнє», Пітер Тіль.
«Покликання» (45 секунд)
- Намагайтеся використовувати будь-які можливості, щоб розкрити свій творчий хист.
- Розширюйте кругозір. Це допоможе поліпшити ваші навички.
- Шукайте пристрасті – справи, займаючись якими ви не стежите за часом.
- Будуйте свій шлях до успіху замість сліпого прагнення до багатства або миттєвого визнання.
- Не плануйте життя. Воно непередбачуване.
- Не думайте, що ви погані в чомусь, якщо ви не справлялися з цим в школі. Стандартизовані тести показують наші здібності лише з одного боку.
- Кожна людина унікальна з двох причин: гени і оточення.
- Якщо ви приймете неможливість передбачити майбутнє, то відшукаєте нові можливості.
- Позитивні емоції зменшують рівень стресу, болю і полегшують позбавлення від залежності.
- Знаходьте людей, які захоплені тим же, чим і ви.
«Почни з питання “Чому?”» (45 секунд)
- Думайте «зсередини», а не «ззовні». Завжди починайте з питання «Чому?».
- Робіть бізнес з тими людьми, які вірять в те, у що вірите ви.
- Люди не купують те, що ви робите. Ваш продукт – це результат того, у що ви вірите.
- Задоволені клієнти і покупці – найцінніший ресурс будь-якої компанії.
- Фінансові стимули мотивують людей на емоційному рівні.
- Маніпулювання покупцями може спрацювати лише в короткостроковій перспективі.
- «Золоте коло» складається з трьох шарів. Зовнішній – «Що?», середній – «Як?» і внутрішній – «Чому?».
- Прибуток – це результат відповідей на питання «Що?» і «Як?», але не «Чому?».
- Закон дифузії інновацій ділить покупців на 2,5% новаторів, 13,5% ранніх послідовників, 34% ранньої більшості, 34% пізньої більшості, 16% відстаючих. Для того щоб зробити компанію успішною, потрібно залучити 15-18% покупців на ринку.
- Рання більшість не прийме продукт, який не спробували ранні послідовники. Ті, в свою чергу, не приймуть продукт, в який не вірить компанія.
«Фіолетова корова» (30 секунд)
- Ризикуйте і не бійтеся критики.
- Націлюйтесь на аудиторію, яка любить пробувати нове і готова розповідати про ваш продукт іншим.
- Розробляйте продукт разом з маркетингом.
- Вибирайте маркетингові цілі і бюджет ефективно.
- Не ставайте лідером, якщо ви не можете перетворювати ризики в успіх.
- Традиційна реклама більше неефективна, тому що їй складно заволодіти увагою покупця.
- На сучасному перенасиченому ринку немає місця ординарному.
- Іноді, якщо над вами сміються, це корисно, адже це теж реклама.
«Переломний момент» (30 секунд)
- Щоб поширити ідею, вам потрібно, щоб вона «причепилася». Вона повинна бути яскравою, унікальною і такою, що запам’ятовується, щоб виділятися з ринкового шуму.
- Якщо хочете ефективного сарафанного радіо, початкова група покупців повинна бути невеликою – до 150 осіб.
- Поширення ідеї подібно поширенню епідемії.
- Переломний момент – час, коли ідея переходить від нішевих користувачів до ринкової більшості.
- Візіонер, продавці і євангелісти відповідальні за поширення ідеї.
- Зовнішнє середовище сильно визначає нашу поведінку.
- Невеликі зміни в контексті можуть призвести великий ефект.
«Як привести справи в порядок» (60 секунд)
- Фокусуйтеся. Якщо в голові є непотрібна думка, створіть список «Відро для думок» і запишіть її туди.
- Очищайте «Відро для думок» раз на тиждень.
- Зрушуйте неважливі завдання, спершу виконуйте короткі завдання і позначайте дедлайни в календарі або списку завдань.
- Діліть великі завдання на підзадачі.
- Список завдань завжди повинен бути під рукою.
- Список «В очікуванні» потрібен для нетермінових завдань.
- Якщо у вас багато паперових документів, сортуйте їх по папках з датами.
- «Коли-небудь» – список для ідей і потенційних проектів.
- Створіть функціональне робоче місце для контролю над собою.
- Переглядайте і оновлюйте списки завдань щотижня.
- Планування перетворює сумнівні ідеї в сесії Брейнсторм.
- Не робіть кілька завдань одночасно. Фокусуйтеся на одному завданні.
- Мета нашого мозку – думати. Але іноді думки відволікають від поточного завдання.
- Щоденні списки завдань неефективні, так вони деформують сприйняття часу.
«7 навичок високоефективних людей» (60 секунд)
- Ефективна життя – це суміш особистих парадигм з універсальними принципами.
- Постійно «точіть лезо». Лезо тіла – спортом, лезо розуму – вивченням нових речей, емоційне лезо – спілкуванням.
- Будьте проактивним і контролюйте свою долю.
- Ставте довгострокові цілі, розуміючи свою вигоду від їх виконання.
- Візуалізуйте результат кожного кроку. Так вам буде простіше здійснювати конкретні дії.
- У пріоритеті повинні бути ті цілі, які рухають вас вперед.
- Думайте про те, що ви переможете.
- Природні відносини мають на увазі емпатію і допомогу іншим людям.
- Будьте активним слухачем. Повторюйте про себе те, що говорить вам людина, і відбивайте емоції співрозмовника.
- Об’єднуйтеся з іншими людьми, будьте відкритим і поважайте їх. Група може досягти більшого, ніж одна людина.
- Не кажіть так всьому.
- Не накручуйте себе, думаючи про те, що ви програєте.
- Щоб змінитися, потрібно міняти характер, а не поведінку.
- Наші парадигми – це суб’єктивний погляд на життя. Він не завжди вірний.
- Якщо ви хочете надихати інших, перше, що потрібно, щоб вас розуміли.
«Як працювати по чотири години на тиждень» (100 секунд)
- Цільтеся високо, щоб створювати власні правила.
- Користуйтеся кожною можливістю виходити із зони комфорту.
- Спробуйте працювати віддалено на своїй поточній роботі.
- Щоб бути більш ефективним зараз, ставте собі за мету працювати віддалено в майбутньому.
- Правило 20/80 може бути застосовано і до роботи: 20% роботи приносять 80% результатів.
- Час це гроші. Видаляйте речі, які заважають вашій ефективності на роботі.
- Оцінюйте важливість завдання, задаючи собі питання «Якщо це єдина річ, яку я зроблю сьогодні, чи буду я щасливий?».
- Закінчуйте важливі справи до обіду.
- Роботою з поштою і дзвінками варто займатися після виконання пріоритетних завдань.
- Ви можете змусити інших грати за вашими правилами за допомогою спілкування.
- Намагайтеся передати на аутсорсинг якомога більше непрофільних завдань. Суть в тому, щоб витрачати час на те, що ви робите добре.
- Будьте відкриті.
- Делегуйте якомога більше.
- Тестуйте продукт перед запуском.
- У сфері своєї роботи ви повинні асоціюватися з надійністю.
- Завдання невеликої компанії – здаватися більшою. Люди вірять великим компаніям.
- Правило 20/80 може бути застосовано і до клієнтів: 20% ваших клієнтів приносять 80% прибутку.
- Навіть якщо ціна на ваш продукт невисока, він все одно повинен бути преміальної якості.
- Не брешіть самі собі: знаходження в зоні комфорту – це погано.
- Не починайте день з перевірки пошти.
- Задоволення життям простіше досягти, якщо ви відкриті для нових можливостей.
- Помірний пасивний дохід – ключ до можливості робити те, що вам завгодно, де вам завгодно.
- Найгірший результат найчастіше не такий поганий, як здається.
- П’ять кроків до незалежності: повний робочий день, віддалена робота, оптимізація процесів, знаходження джерела альтернативного доходу, звільнення з попереднього місця роботи.
«Дилема інноватора» (60 секунд)
- У хорошій компанії має бути кілька стратегій розвитку.
- Спостерігайте за тим, як покупці використовують ваш продукт.
- Плануйте все заздалегідь, але міняйте план, спираючись на зовнішні чинники.
- Будьте креативні при пошуку нових клієнтів.
- Пробуйте і помиляйтеся – навіть в самих успішних компаніях приймаються невірні рішення.
- Не розвивайте продукти і послуги, спираючись тільки на думки клієнтів.
- Інновації – це не тільки кількість. Це удосконалення функціональності, надійності і зручності.
- Стабільні і нові компанії приносять на ринок різні види інновацій.
- Мета інновацій в стабільних компаніях – утримати частку ринку.
- Розуміння того, що хоче клієнт, – важлива частина продукту, але це не дозволяє створити The Next Big Thing.
- Розвинені компанії часто не помічають розвиваючіся ниші. Це шанс для нових компаній.
- Іноді компаніям не вистачає гнучкості в управлінні ресурсами, процесами і цінностями. Це не дозволяє їм пристосовуватися до мінливих умов.
- Теоретичні моделі рідко працюють в реальному світі.
- Проривні інновації – це найчастіше вже існуючі, але вдосконалені технології.
- Для компанії найнадійніший спосіб отримати інновацію – придбати або поглинути іншу компанію, яка нею займається.
«Бізнес з нуля» (60 секунд)
- Команда повинна бути сфокусована на пошуку бізнес-моделі. Чим швидше ви її знайдете, тим більша ймовірність успіху.
- Використовуйте науковий підхід, тобто завжди обгрунтовуйте те, що ви говорите.
- Підтверджуйте гіпотези, спілкуючись з реальними клієнтами.
- Тестуйте гіпотези – тільки так ви зможете перейти від припущень до фактів.
- Протестуйте продукт, створіть мінімально працездатний продукт (MVP).
- Робіть окремі тести кожної нової функції свого продукту. Тоді ви зможете оцінити, що дієво, а що – марна трата часу.
- Виберіть двигун зростання (вірусність, звикання) і фокусуйтеся на ньому.
- Далеко не всі бізнес-метрики важливі.
- Традиційні стратегії розвитку не застосовні до стартапів.
- Мета стартапу – знайти прийнятну бізнес-модель.
- Суть мінімально працездатного продукту в тому, щоб дізнатися думку ранніх послідовників про нього.
- Компанія повинна розуміти, що її продуктом повинно користуватися якомога більше людей.
- Вчіться на помилках і не повторюйте їх. Так ви швидше знайдете працездатну бізнес-модель.
«Від нуля до одиниці» (60 секунд)
- Думайте про майбутнє як про те, що обов’язково станеться.
- Також думайте про дії, які потрібно зробити, щоб наблизити це майбутнє.
- Знаходження ідеї, про яку не думають інші люди, – ключ до успіху.
- Спершу націльтеся на те, щоб бути успішним в тому, що робить компанія, і лише потім думайте про зростання.
- Перших співробітників потрібно вибирати з розумом. Спирайтеся не тільки на їх вміння, а й на їх бачення процесу, а також зв’язки один з одним.
- Засновник компанії повинен приділяти увагу всім процесам, але потроху.
- Два види прогресу пов’язують сьогодення з майбутнім: горизонтальний (від одиниці до N) і вертикальний (від нуля до одиниці).
- Вертикальний прогрес викликає складності, так як те, про що ви думаєте, не придумано до вас кимось іншим.
- Керівник повинен бути на 100% впевнений в тому, чим займається його компанія.
- Конкуренція хороша для покупця, але вона також сприяє прогресу компанії.
- Вертикальний прогрес призводить до монополії на ринку.
- Продажі і дистрибуція важливі, так як продукт сам себе не продасть. Застосовуйте і тестуйте різні стратегії.
- Засновники – дивні люди. Однак їх бачення, яким би воно не було, – важлива частина створеної ними компанії.