Критика – це добре. Корисна дія критики – допомагати людям поліпшувати те, за що вони відповідають. Письменникові кажуть «у тебе помилка», він її виправляє, тепер помилки немає. Завдяки критиці світ стає краще.
Іноді, а точніше часто критику сприймають як особисту образу. Така критика не досягає корисної дії, через неї псуються стосунки і репутація. Однією з таких критик є чорний піар.
Три закони критики, які допоможуть цього уникнути.
Закон #1. Не подобається – критикуй
Критикуй все, що не подобається, незалежно від того, критикував це хтось чи ні.
Є помилка в тексті – напиши автору.
Не чекай, що проблема вирішиться сама собою. Не сподівайся, що на проблему вкаже хтось інший. Не подобається – критикуй.
Закон #2. Критикуєш – доведи
Корисна критика потребує пяснення. Покажи що не подобається, і чому це погано.
Критикуйте роботу, людину – ніколи.
Критика в бік людини, виглядає зарозуміло. Так як критику сприймає жива людина, він не захоче відповідати на таку критику.
Критику сприймати важко: вона означає, що відповідальний погано впорався зі своєю роботою. Особливо якщо не доводячи це правильними коментарями. Критикуєш – доведи.
Закон #3. Якщо знаєш – запропонуй
Якщо знаєш, як поліпшити те, чим ти незадоволений, запропонуй поліпшення. Неважливо, правильне це чи ні. Якщо знаєш – запропонуй.