Всіх пасажирів, що обирають послуги українських авіакомпаній, захищають багато законів і правил перевезень, що діють на території України. Якщо літак затримано, скасовано, пасажиру відмовлено в перевезенні, багаж перевозиться неналежним чином, то пасажир має право на пільги, бонуси і компенсації.
Якщо рейс затримали
У такому випадку пасажир може:
- дізнатися всю необхідну інформацію про причини затримки і час вильоту наступного рейсу;
- отримати напої і здійснити 2 дзвінка або написати 2 листа і відправити їх електронною поштою;
- якщо рейс доводиться чекати п’ять годин або довше, то можна відмовитися від польоту, повернувши вартість квитка, або змінити маршрут до пункту призначення;
- розраховувати на готельний номер, якщо вилетіти відбудеться наступного дня.
Якщо рейс скасували
У разі скасування рейсу авіакомпанія зобов’язана:
- Повернути суму, витрачену на придбання квитка, або змінити маршрут перельоту.
- При зміні маршруту авіакомпанія повинна запропонувати вам здійснити 2 дзвінка або відправити 2 повідомлення безкоштовно.
- Якщо альтернативним рейсом ви зможете дістатися до місця призначення лише наступного дня, то перевізник зобов’язаний надати готель.
- Можна претендувати на компенсацію за скасований рейс в залежності від дальності перельоту. При цьому, можна звернутися в спеціальні організації, що відстоюють права пасажирів, наприклад, airadvisor.com, у яких є вся необхідна інформація.
Якщо авіакомпанія забезпечує пасажиру альтернативний шлях до місця призначення, з урахуванням того, що прибуття відбудеться в запланований час, то фінансова компенсація може скласти лише 50% від суми.
Якщо вас не лякають судові витрати і ви все ж плануєте звернутися до суду, юристи радять зберегти всі можливі документи, які вам можуть знадобитися. Ні в якому разі не губіть квиток і посадковий талон, збережіть чеки про витрати на їжу, проїзд і нічліг (за умови, що з вини авіакомпанії вам пощастило вилетіти лише наступного дня). Всі ці чеки є офіційними документами, на підставі яких буде розрахована сума компенсації за скасований або перенесений рейс.
Ви не зможете отримати грошову компенсацію, якщо:
- рейс було скасовано через форс-мажорні обставини, які не залежать від авіакомпанії;
- пасажир був попереджений про скасування рейсу заздалегідь;
- час прибуття альтернативного рейсу не набагато відрізняється від часу прибуття в пункт призначення скасованого літака;
- ваш квиток безкоштовний або придбано за зменшеною ціною.
Якщо відмовлено в рейсі через те, що на борту недостатньо місць
Які шанси отримати компенсацію від авіакомпанії, якщо в посадці було відмовлено через брак вільних місць? Величезні, так як перевізник зобов’язаний відшкодувати вам вартість квитка або запропонувати альтернативний рейс, який доставить вас до пункту призначення.
Хто може отримати компенсаційні виплати від авіакомпанії?
- Пасажири з підтвердженим бронюванням.
- Всі, хто прибув на реєстрацію до її завершення.
Якщо виникли проблеми з багажем
Авіакомпанії в Україні несуть відповідальність за заподіяну шкоду багажу лише в тому випадку, коли ця ситуація сталася на борту або протягом часу, коли авіакомпанія брала на себе відповідальність за зберігання вашого багажу.
Усі варіанти затримки багажу, його втрати або пошкодження регулюються міжнародними конвенціями стосовно пасажира, на якого зареєстрований багаж, звісно, якщо пасажир може документально підтвердити, що його речі були пошкоджені.
Після прибуття в пункт призначення потрібно уважно оглянути свій багаж (звичайно, якщо ви його отримали), і якщо вас чимось не влаштовує зовнішній вигляд багажу або є запитання до його вмісту, то потрібно негайно оформити акт про недобросовісне транспортування багажу ще до виходу з контрольної зони. Це можна зробити в офісі розшуку багажу. Якщо ж ваш багаж було затримано і він пізніше прибув до місця проживання, то всі претензії потрібно внести у відомість на доставку, яка є у кур’єра.
Можливі пошкодження, за які перевізник не стане нести відповідальність:
- втрата ремінців і петель;
- подряпини;
- пошкодження через надмірне наповнення валізи;
- пошкодження крихких предметів;
- псування їжі;
- пошкодження предметів, упакованих неналежним чином;
- пошкодження техніки і гаджетів;
- нестача грошей, коштовностей та інших цінних речей.
В яких випадках пасажир має право на компенсацію?
Якщо ваші речі були загублені або зламані, ви можете отримати компенсацію. Щоб її оформити, потрібно зв’язатися з представниками авіакомпанії електронною поштою. Розмір компенсації залежить від кількості речей. Ця сума не перевищуватиме 50 доларів.
Багаж пасажира буде вважатися загубленим, якщо його не знайдуть протягом 21 дня після заяви про зникнення. Авіакомпанія може виплатити не більше, ніж $20 за кожен кілограм зареєстрованого багажу, якщо пасажир не надасть квитанції і не підтвердить реальну вартість втрачених речей.
Буває, що багаж має незначні пошкодження або забруднення. В такому випадку можна самостійно провести ремонт або чистку і потім підтвердити за допомогою чека, що пасажирові довелося за свої гроші відремонтувати або почистити речі, і він може розраховувати на компенсацію.
Незначні пошкодження багажу або його вмісту можуть бути відшкодовані в розмірі фактичної вартості зіпсованих речей плюс знос.
Бувають випадки, коли неможливо повернути речам колишній вигляд і пасажир не може підтвердити точну ціну багажу, то компенсація буде залежати від ваги пошкодженого багажу з розрахунку $20 за один кілограм.
При цьому фактично неможливо позиватися на авіакомпанію в Україні за шкоду, завдану ручній поклажі, оскільки за неї відповідальність несе пасажир. Звісно, якщо шкоду було завдано з вини працівника авіакомпанії, то пасажиру належить компенсація.
Якщо з вами сталася одна з описаних вище неприємних ситуацій і всі ваші звернення до авіакомпанії залишаються без відповіді, єдиний спосіб домогтися справедливості — йти до суду. Звернувшись в юридичну організацію, яка відстоює права авіапасажирів, ви забудете про всі переживання і з найменшими зусиллями доб’єтеся бажаного результату.