Аргументів «за» при використанні пропан-бутанової суміші в якості палива для автомобілів – безліч. Але є і підводні камені. Які не завжди перекреслюються дешевизною газу.
Про який газ йде мова?
Коли мова заходить про використання газу замість бензину, то часто виникає плутанина, яка обтяжує криками, що відомий монополіст з буквою G і язичком полум’я на логотипі так непогано на нас наживається. Так ось, цей монополіст видобуває і продає природний газ метан. Цей газ в нормальних умовах може існувати тільки в газоподібному вигляді і тому розміщується в балонах під тиском до 250 атмосфер. Але в такому вигляді його в балонах багато не поміститься, тому для більш-менш прийнятного запасу балонів повинно бути багато. І в легковому автомобілі розмістити їх вкрай проблематично. Звичайно, намагаються робити балони з сучасних композитних матеріалів, в яких міститься трохи більше газу через більший тиск, але все одно, запас ходу не досягає і 300 кілометрів. А ось на вантажівках і на дахах автобусів місця для балонів багато.
До речі, якщо вас цікавить устанока газу, то дивіться на этом сайте.
«Плюси»
Перш за все – ціна за літр палива. Літр «пропан-бутану» майже завжди в два рази дешевше літра бензину АІ-95. Теплотворна здатність цієї суміші трохи менше бензину, і витрата його трохи більша. Але вигода все одно колосальна. Навіть з урахуванням витрат на установку газобалонного обладнання (ГБО).
Наступний плюс – октанове число газу становить приблизно 105 одиниць. Це означає, що виникнення такого шкідливого і руйнівного явища, як детонація, абсолютно виключена. З високим октановим числом, правда, пов’язують і ймовірність «прогара» випускних клапанів через меншу швидкості згоряння суміші газу з повітрям. Але на сучасних моторах ця проблема майже не актуальна.
Третій плюс, який люблять підкреслювати установники ГБО, – газоподібне паливо не змиває плівку масла зі стінок циліндрів і не потрапляє в картер, де псує масло. Але це явище було характерно для карбюраторної системи харчування, де тонкість розпилу бензину була невисока. Сучасні ж системи упорскування з форсунками дають дуже невеликий розпил, і змив масляної плівки вже не актуальний.
«Мінуси»
Їх, за словами тих же установників ГБО, зовсім небагато. Це, перш за все, зменшення корисного об’єму багажника за рахунок розміщення там балона. Ну і трохи менший ресурс свічок і більш високі вимоги до їх якості.
Що стосується безпеки, то балони і їх «обв’язування» навіть безпечніше бензину.
А ось про ще один «мінус» газу вам не розкажуть ні в одному установчому центрі ГБО. А якщо і розкажуть, то честь їм і хвала, яка тут же підкріплюється необхідністю установки так званого «лубрикатора». За який ви теж заплатите.