Якщо ви хочете допомогти людині, а не нанести удар по його або її самооцінці, слідуйте цим простим правилам.
Починайте з позитиву
Спочатку розкажіть людині про достоїнства його або її роботи. Не будьте голослівні – приводіть конкретні приклади того, що саме вам сподобалося.
Це налаштує вашого співрозмовника на позитивний лад і додасть впевненості. Йому буде простіше сприймати критику.
Пропонуйте альтернативи
Розмірковуючи про недоліки роботи, обов’язково пропонуйте альтернативні варіанти. Розкажіть, що зробили б ви, щоб виправити допущені помилки. Викладіть свій погляд на те, як роботу можна було б поліпшити, використовуючи фрази на кшталт «Було б краще, якби …»
Використовуйте точні формулювання
Постарайтеся розкласти свій відгук на кілька конкретних пунктів. Уникайте загальних фраз і говоріть тільки про певні аспекти роботи, а не про все в цілому. Спробуйте сфокусуватися на тому, як поліпшити роботу, а не на тому, які помилки в ній були допущені.
Ваше завдання – допомогти людині виправитися, а не змусити відчувати себе ніяково. Важливо підбадьорити співрозмовника і показати, що нічого страшного в помилках немає і він чи вона легко може з ними розібратися.