Чому одні розсилають резюме в десятки компаній і не отримують відповіді, а інші посилають резюме в три компанії і отримують три запрошення на співбесіду?

Можна гадати або посилатися на удачу, але ясно лише одне: хороша підготовка дає хороші результати. З цієї причини краще сім разів подумати і один раз написати відмінне резюме. Воно дасть потрібну вам роботу, розумного керівника, кар’єрні можливості та все те, про що ви мрієте.

У даній статті ви знайдете поради в тому, як правильно скласти резюме. Всі наведені рекомендації мають базовий характер і не залежать від професії.

Чотири грані правильного складання резюме

1. Грамотність

Відсутність помилок, друкарських помилок, молодіжного сленгу – необхідний і, можливо, найважливіший аспект складання резюме. Найважливіший бо якщо в документі буде купа помилок, його можуть просто викинути, не звернув уваги на все інше.

Щоб правильно скласти резюме на роботу потрібно писати його грамотно.

2. Відповідність вакансії

Ви відгукується на опубліковану вакансію або просто пишете менеджеру з персоналу – не важливо. В обох випадках потрібно представляти, чим ви хочете займатися в компанії і в відповідність з цим писати резюме.

Вказуючи зайві речі, ви плутаєте роботодавця.

Приклади правильного та неправильного складання резюме

  • Якщо ви збираєтеся працювати бухгалтером, не потрібно згадувати проходження курсів по створенню сайтів або дизайну інтер’єру.
  • Якщо збираєтеся бути кухарем, можна не вказувати пройдений курси бухобліку.
  • Якщо йдете працювати програмістом, не варто писати про навички продажів.

І так далі.

Якщо сумніваєтеся в тому щоб писати чи не писати про будь-який досвід або навик – пишіть. Краще на співбесіді відповісти на питання роботодавця, ніж залишитися взагалі без запрошення на співбесіду.

3. Розумний обсяг резюме

Півсторінки – мало, три сторінки – багато, 1-2 сторінки – оптимально. Звичайно, бажано укластися в одну сторінку, але не завжди це можливо зробити безболісно. Інший раз, щоб правильно скласти резюме, краще об’ємніше описати свій досвід і досягнення та зробити резюме на дві сторінки, ніж економити на словах і намагатися описати свій професіоналізм парою незначних фраз.

Поради щодо написання резюме в Word’е

  • Оптимізуйте використання простору (таблиця, наприклад, дозволяє написати що-небудь в 3 колонки і використовувати для цього тільки один рядок)
  • Зменшіть шрифт (до адекватного розміру)
  • Зробіть оптимальні поля і колонтитули документа

Подібні прості дії можуть 2-х сторінкові резюме перетворити в одну сторінку гарного і оптимального тексту.

4. Зрозуміла і проста структура

Ймовірно, це найважливіше, що потрібно створити. Правильне складання резюме на роботу передбачає правильне структурування інформації про себе і свій професійний досвід.

Єдиної форми оформлення інформації про себе не існує, але зате існують популярні. Правильний шлях – використовувати саме їх, а не винаходити щось нове.

Дві часто використовуваних структури резюме

Після «шапки» резюме йде досвід роботи:


ПІБ, контакти, особиста інформація
Мета і бажаний рівень зарплати (необов’язково)
Досвід роботи
Освіта
Професійні навички
Додаткова інформація


Після «шапки» резюме йдуть навички:


ПІБ, контакти, особиста інформація
Мета і бажаний рівень зарплати (необов’язково)
Професійні навички
Досвід роботи
Освіта
Додаткова інформація


Щоб краще зрозуміти, як правильно складається резюме, потрібно кожен з цих розділів розглянути окремо.

ПІБ, контактні дані, особиста інформація

З обов’язкових даних:

  • Прізвище;
  • Ім’я;
  • E-mail;
  • Телефон;
  • Місто проживання;

Всі інші дані – необов’язкові. Іноді можна зустріти в резюме зайві подробиці:

  • Точна адреса з індексом (тут можна обмежитися містом);
  • Дата народження (можна обмежитися віком);
  • Два контактних телефони (якщо це вкрай необхідно, то, звичайно, вказуйте, але краще, якщо телефон буде один);
  • Сімейний статус: (не) заміжня / (не) одружений. Ці подробиці легко можна опустити.
Також буде цікаво:   Основные преимущества дворников Denso

Якщо є діти, то про це можна як написати, так і промовчати. Заздалегідь складно дати коректну раду, тому що бувають ситуації, коли не потрібно писати цю інформацію в резюме.

Мета і бажаний рівень заробітної плати

Цю інформацію ви вказуєте за вашим бажанням. Не вказувати її можна через те, що докладно про це ви зможете поговорити при зустрічі, а коротко описати свою мету – в супровідному листі. Що стосується бажаної зарплати, то вона буде сильно залежати від обов’язків, які ви візьмете на себе. Тому зарплату також можна обговорити на співбесіді.

Досвід роботи
Рекомендується вказувати стаж останніх 5-9 років роботи. Щоб правильно скласти резюме на роботу, професійний досвід потрібно вказувати хронологічно, починаючи з останнього місця роботи. Відповідно, про функції, які виконуються на останньому місці роботи, потрібно розповісти докладніше.

Освіта
Якщо ви працюєте вже давно, то інформацію про освіту рекомендується вказувати коротко. Якщо ж ви випускник або студент, то краще докладніше все описати – успішні курсові роботи, диплом, виробничу практику і т.д.

Курси, тренінги, семінари та інші освітні заходи теж можна вказати. Тільки пам’ятайте про те, що вони повинні бути доречні вакансії.

Професійні навички
У цьому розділі зазначаються всі навички та вміння, які відповідають вакансії, на яку складається резюме.

Єдина рекомендація – не вказуйте банальні речі: відповідальність, здатність до навчання, цілеспрямованість, лідерські здібності, висока працездатність, стресостійкість, прагнення до кар’єрного росту.

Додаткова інформація

В цьому розділі можете вказати все, що не ввійшло в попередні розділи, але що може бути важливо на розглянутій вакансії. Тут можна вказати свої особисті якості, свої особисті успіхи, свої хобі та інші цікаві роботодавцю подробиці.

При цьому важливо ще раз нагадати, що заповнювати розділи потрібно відповідно до вашої бажаної посади, а не робити стандартне резюме для всіх випадків життя.

Зразок – як правильно скласти резюме

Кінцевий варіант може виглядати так:

Петренко Василь Васильович

Контактна інформація:
тел. (032) 455-45-67
e-mail: [email protected]

Посада:
Програміст

Загальний досвід:
Створення програмного забезпечення на мові програмування С++. Відладка готових програм і навчання співробітників.

Досвід роботи:
Травень 2003 – теперішній час
ТзОВ “БудСервіс” (будівельна фірма)
Програміст

  • Створення програм на мові С++;
  • Навчання співробітників.

Вересень 2000 – Квітень 2003
ПП “Світ комп’ютерної техніки” (торгівля комп’ютерною технікою)
Програміст

  • Створення програм для Інтернету;
  • Налаштування готових програм;
  • Навчання співробітників.

Освіта:

1995 – 2000р. Національний університет «Львівська політехніка»
Інститут прикладної математики та фундаментальних наук
Спеціальність: Соціальна інформатика, магістр.

Додаткова освіта:
1999 – 2000р. Курси англійської мови.

Знання ПК:
знання мов програмування: C++, Java, Accembler, PHP.

Іноземні мови:
Англійська, Польська мова – розмовний рівень.

Додаткова інформація:
Вік – 26 років
Сімейний стан – не одружений, дітей немає
Наявність закордонного паспорту, водійські права категорії “В”, досвід водіння 2 роки

Відео: як правильно заповнити резюме?

Як зробити резюме ще привабливішим

Є також кілька додаткових рекомендацій, як зробити резюме потужним і привабливішим.

Освітлення успіхів

Крім робочих обов’язків і завдань, можна описати успіхи, які відбулися завдяки вам. Подібна інформація сильно виділить вас з натовпу і зробить резюме на порядок привабливіше.

Зрозумілий сенс фраз і вживаних слів

Часто в резюме можна зустріти фрази типу «управління бізнес-процесами», «стратегічне планування», «рішення бізнес-задач» та інші. Рекомендується їх переформулювати в більш прості і зрозумілі фрази. Це спростить читаність документа і сильно полегшить роботу менеджера з персоналу і керівника, які будуть знайомитися вашою кандидатурою.