Сьогодні ми знову повертаємося до теми діагностування підвіски автомобіля. Така пильна і стабільне увагу до цього питання пояснюється досить просто.

Для більшості мультимарочних автосервісів заміна деталей підвіски і регулювання ходових
характеристик автомобіля – один з основних джерел доходу. Відповідно, правильна організація процесів діагностики та ремонту підвіски – це вірний спосіб збільшення прибутку і підвищення фінансової стабільності підприємства.

Традиційний набір обладнання та інструментів, за допомогою яких автослюсар перевіряє стан підвіски і рульового управління не змінювався протягом досить довгого часу.

Вхідний контроль – в основі всього

В даний час на ринку є цілком об’єктивні технології для перевірки стану гальмівної системи і амортизаторів.
Дозволяють виробляти діагностику гальмівної системи, рульового управління, визначати розмір відведення автомобіля від прямолінійного руху в мм / м, тестувати амортизатори автомобіля (визначати показники демпфірування і резонансну частоту) за методом EUSAMA.
Що ж стосується кульових з’єднань, рульових наконечників і так далі, то нічого крім візуального контролю їх стану виробники обладнання запропонувати поки не можуть.
Відповідно, максимальна комплектація поста діагностики підвіски включає в себе: гальмівний стенд, стенд перевірки амортизаторів, пластину бічного відведення коліс, і гідравлічний люфт-детектор, розташований на оглядовій ямі, або в складі ножничного підйомника, дана комплектація дозволяє протягом 10-15 хвилин отримати максимально повну інформацію про стан підвіски і завантажити роботою пости загального ремонту “.

Багато власників станцій технічного обслуговування вже усвідомили, що дана діагностична лінія – ефективний інструмент завантаження автосервісу і залучення клієнтури.
“В Європі широко поширена практика обов’язкового проходження автомобіля через дану лінію активного приймання на в’їзді в автосервіс. Багато підприємств не беруть за це додаткову плату. Клієнт приїжджає на заміну масла, а йому додатково роблять діагностику підвіски.
Сенс цієї операції полягає в тому, щоб дати клієнтові максимум інформації про те, в якому стані знаходиться його автомобіль. Зовсім не обов’язково, тут же переконувати клієнта, відремонтувати всі виявлені дефекти. Ви просто повідомляєте йому про те, що гальмівні зусилля на колесах розподіляються нерівномірно, а кермові тяги потребують заміни через 2-3 тисячі кілометрів.
Розташування поста діагностики в ремонтній зоні може бути будь-яким.
Головна умова -наявність вільного простору 8 метрів в довжину і 4 метри в ширину. Доцільніше встановлювати її на в’їзді в автосервіс, щоб після проходження лінії, автомобіль міг вільно їхати на будь-який з постів ремонту, без зайвого рулювання по ремонтній зоні.
Втім, лінія інструментального контролю не ускладнювала проїзд автомобілів, оскільки всі її елементи встановлюються врівень з підлогою і не ускладнюють маневрування всередині приміщення.
Отже, всю роботу по ремонту підвіски і рульового управління можна розділити на 4 етапи:
– Визначення проблеми,
– Підбір запасних частин,
– Правильна установка запасних частин,
– Забезпечення максимального міжремонтного пробігу.
 

Припустимо, ваш клієнт приїжджає на автосервіс з невизначеним стуком в підвісці. Джерело стуку ви можете діагностувати тільки візуально – інших способів діагностики,  поки не винайдено.

Чи будете ви при цьому використовувати люфт детектор, який значно полегшує фізичну роботу автомеханіка, чи ні – ваша справа. Можна лише відзначити, що «розгойдування» вручну підвіски таких автомобілів, як Toyota Land Cruiser, Volkswagen Touareg, Mitsubishi Pajero вимагає досить серйозної фізичної підготовки. Якщо ви хочете, щоб ваш співробітник до кінця робочого дня ще зберігав здатність крутити гайки, то варто подбати про гідравлічного помічника.
В процесі діагностики з’ясовується, що джерелом стуку є, кульова опора, або сайлент блок. Природно, першочергове завдання – підібрати клієнту деталь оригінальної якості та правильно встановити її на автомобіль. Однак на цьому робота не повинна закінчуватися.
Автомеханік зобов’язаний перевірити працездатність супутніх вузлів, які можуть вплинути на подальшу ходимость даної деталі. “Якщо мова йде про кульовій опорі, важелях, сайлент блоках, рульовій тязі, то необхідно в обов’язковому порядку перевірити працездатність амортизаторів. Якщо його демпфирующие властивості вже сильно далекі від ідеальних, то необхідно вказати клієнту на це і пояснити, що це може стати причиною передчасного зносу щойно встановлених автокомпонентів. Безумовно, подальші рішення про ремонт приймає сам клієнт, але він повинен володіти всією повнотою інформації, щоб у нього потім не виникало питань – чому у новій кульової так швидко порвався пильовик тощо “.Зворотній зв’язок має бути присутня при заміні амортизаторів. Якщо ви міняєте стійки, то треба перевіряти кульові, сайлент-блоки, рульові наконечники, важелі і стан підшипника.

Також буде цікаво:   ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ДО ВСТАНОВЛЕННЯ НА АВТОМОБІЛЬ ГБО

При виявленні дефектів – вказувати на них клієнту і рекомендувати заміну. Не випадково, сервіс-центри KYB дають максимальну гарантію на свої амортизатори тільки в тому випадку, якщо клієнт при заміні відновлює підвіску цілком.
Подібних прикладів у сфері ремонту ходової частини і підвіски можна навести дуже багато.

Заміна гальмівних колодок повинна супроводжуватися діагностикою гальмівного диска і його вирівнюванням, при необхідності.
Установка нових деталей рульового управління обов’язково повинна супроводжуватися перевіркою кутів установки коліс і виставленням керма в нульове положення. Причому остання операція на сучасних автомобілях виконується за допомогою системного сканера, а не «на око», як це було прийнято ще кілька років тому.
Проте, на яких автосервісах сьогодні досі вирівнюють положення керма шляхом перестановки рульового колеса на шліцах рульової колонки, що неприпустимо.
Підведемо підсумок.
Кінцевим підсумком ремонту повинно стати надання клієнту об’єктивних даних про те, “як було” і “як стало». Якщо ми будемо орієнтуватися на такий підхід в ремонті підвіски, то набір автосервісного обладнання, який так чи інакше задіюється в процесі діагностики ходової частини включатиме в себе наступні стенди: 

1. Люфт-детектор. Не обов’язковий, але істотно полегшує роботу і збільшує пропускну
здатність автомобілів даючи зрозуміти швидко проблемні місця підвіски.

2. Стенд перевірки амортизаторів. Перевірка автомобіля на даному стенді обов’язкове, як при заміні самих амортизаторів, так і при ремонті супутніх вузлів, щоб продовжити їх ходимость.
3. Стенд «розвал-сходження». Рекомендується використовувати стенд Руук 3D, оскільки при великому потоці клієнтів, стенди з навісними датчиками можуть стримувати пропускну здатність СТО.
4. Сканер для установки керма в нульове положення. Природно, постійне використання сканера на посаді регулювання кутів установки коліс може не сподобатися вашому диагносту, а покупка декількох мультимарочних сканерів на один автосервіс, навряд чи виправдає себе з економічної точки зору.