Більш ніж 130 тисяч відгуків про 391 пару кросівок 24 брендів показали, що дороге спортивне взуття не краще, ніж дешеве. І навіть більше: власники менш дорогих моделей виявилися задоволені своїми кросівками.

Про дослідження

Автор дослідження – Йенс Якоб Андерсен. У минулому він брав участь в бігових змаганнях, а також викладав статистику в Копенгагенській школі бізнесу. Сьогодні він є засновником і директором RunRepeat.com – некомерційного агрегатора оцінок спортивного взуття. Це база відгуків, рейтингів і унікальних підходів до порівняння бігового взуття. На 100% незалежний, цей ресурс дає можливість судити, які кросівки дійсно хороші, а які варто обходити стороною.

За словами Андерсена, мета дослідження – показати, що «в разі бігових кросівок дорожче не означає краще».

Виробники інтенсивно просувають High-End-кросівки. Однак це дослідження дуже чітко показало, що бігуни, які вибирають більш дорогі моделі, задоволені взуттям менше, ніж ті, хто вважає за краще кросівки середнього і низького цінового сегмента. Йенс Якоб Андерсен

Методологія

  • Було зібрано 134 867 оцінок 391 моделі кросівок.
  • Були складені списки цін взуття 24 брендів.
  • Були знайдені залежності за двома змінними.
  • Результати представлені у двох категоріях: моделі кросівок і бренди.

Порівняння 391 моделі кросівок

Нижче представлений графік залежності середньої оцінок RunRepeat.com від середньої ціни кожної з 391 моделі кросівок.

Порівняння 391 моделі кросівок

Порівняння 391 моделі кросівок

Видно, що дані розподілені випадковим чином, що призводить до головного висновку дослідження.

Прямої залежності між ціною кросівок і оцінками бігунів немає. Більш того, дешеві кросівки мають вищий рейтинг, ніж дорогі.

Порівняння 10 найдорожчих і 10 найдешевших моделей кросівок

Копнувши глибше, дослідники порівняли найдорожчі і найдешевші кросівки.

Порівняння 10 найдорожчих і 10 найдешевших моделей кросівок

Порівняння 10 найдорожчих і 10 найдешевших моделей кросівок

Виявилося, що середня оцінка 10 найдешевших кросівок дорівнює 86 з 100. Причому тільки 18,9% всіх розглянутих моделей мають більш високу оцінку.

Найдорожчими моделями бігуни задоволені приблизно в тій же мірі, що і дешевими. При ціні, яка втричі перевищує мінімальну, кросівки преміум-класу задовольняють бігунів на 8,1% менше, ніж дешеві, і на 6% менше, ніж середні по ціні кросівки.

Розширивши діапазон до 30 найдорожчих і найдешевших кросівок, дослідники отримали схожі результати: кросівками преміум-класу бігуни задоволені в меншому ступені, ніж доступними за ціною.

Порівняння 24 брендів кросівок

Нижче представлений графік залежності середньої оцінок від середньої ціни кожної з 24 марок спортивного взуття.

Порівняння 24 брендів кросівок

Порівняння 24 брендів кросівок

Як і у випадку з конкретними моделями кросівок, тут оцінки більш дорогих брендів були нижче. Більш того, порівняння показало, що збільшення ціни на 50 доларів призводить до зниження середньої оцінки в 1,4 рази.

Також буде цікаво:   Чому нам подобається багатозадачність

Деякі фірми сильні в маркетингу, інші – в дизайні, треті – в тому і в іншому. Ця гістограма демонструє середню оцінку кожного з 24 брендів.

гістограма брендів

гістограма брендів по оцінкам

Як і очікувалося, професійне спортивне взуття значно перевершує звичайні спортивні бренди. Але дослідження показало, що відмінності невеликі. Оцінки професійних кросівок в середньому були всього на 2,8% вище.

Друга гістограма показує середню ціну кожного з 24 брендів.

гістограма брендів по ціні

гістограма брендів по ціні

Ні, преміальні кросівки не погані. Але сумно, що величезні суми грошей витрачаються на просування моделей, які не подобаються бігунам. Йенс Якоб Андерсен

Основні результати дослідження

  • Чим вище ціна кросівок, тим гірше отримані ними оцінки.
  • 10 найдорожчих кросівок на 8,1% гірше, ніж 10 найдешевших.
  • Професійні бігові кросівки краще, ніж звичайні, тільки на 2,8%.
  • Трійка кращих брендів: Skechers, Saucony і Vibram FiveFingers.
  • Трійка гірших брендів: Reebok, Adidas і New Balance.
  • Трійка найбільш доступних брендів: Skechers, Vivobarefoot і Puma.
  • Трійка найбільш дорогих брендів: On, Newton і Hoka One One.

Можливі причини необ’єктивності результатів

Жодні дослідження не досконалі. Деякі підводні камені цього дослідження:

  • Бігуни, які отримують більш дорогі кросівки, можуть мати більш високі очікування. Це логічно, адже, чим більше ви витрачаєте, тим більше якісне взуття очікуєте, а отже, вам простіше залишитися розчарованим. Проте ціна повинна відповідати очікуванням.
  • Результати зібрані за допомогою RunRepeat.com, сайту, популярного серед частини бігунів. Тому результати можуть бути зміщені (в обидві сторони).
дж: runrepeat