Мітчелл Харпер, співзасновник сервісу Bigcommerce і засновник сервісу PeopleSpark, розповідає, як компанія Bigcommerce зросла з п’яти чоловік до п’ятисот і як після цього змінилася його робота в якості керівника.

Один з наших інвесторів якось сказав нам: «Як тільки ви зберете керівний склад, у вас з’явиться стільки часу, що ви не будете знати, куди його витратити!» Це був 2012 рік, і ми тільки що отримали 20 мільйонів доларів інвестицій в раунді серії B. «Ага, звичайно! Зараз у нас немає часу ні на що, крім роботи, і ніяких змін не очікується» – так подумали ми з фінансовим директором Едді.

У наш керівний склад тоді входило три особи: я, Едді і Роб – виконавчий директор. Ми були силою, з якою рахувалися, але нас було тільки троє. З 2012 по 2014 рік ми наполегливо працювали, щоб зібрати велику і круту команду для Bigcommerce. Ми визначилися з позиціями, на які хочемо знайти людей в першу чергу: розробники, технічна підтримка. Потім нам потрібні були продакт-менеджери, менеджери з продажу, маркетологи, фахівці з розвитку бізнесу, комунікацій і, нарешті, з корпоративного розвитку.

Ми працювали з рекрутинговими агентствами, приваблювали наших знайомих, зокрема інвесторів, активно займалися піаром компанії, підвищували рівень корпоративної культури і почали часто перемагати в конкурсах як «найкраще місце для роботи». Шум, який ми підняли, безумовно, допоміг, враховуючи те, що пару років тому в компанії працювало тільки 12 людина в маленькому офісі в Сіднеї. Наша напориста кампанія в 2014 році мала вау-ефект.

За два роки, з 2012-го по 2014-й, ми зібрали відмінну команду лідерів, в яку потрапили дивовижно талановиті люди з Google, Salesforce, PayPal і Twitter. Було кілька провалів, але, коли співробітники втягнулися в роботу і почали впроваджувати свої стратегії, ми відчули, що можемо довірити їм прийняття важливих рішень.

Великі керівники – «редактори», а не «письменники». А якщо «писати» доводиться частіше, ніж «редагувати», значить, ви найняли не тих людей. Джек Дорсі

Ваша робота як керівника – «редагувати». Якщо ви іноді щось «напишете» – нічого страшного, але якщо це стає традицією, у вас серйозні проблеми з командою. Щоразу, вирішуючи робочу задачу, запитуйте себе, «пишете» ви зараз або «редагуєте», і намагайтеся завжди перейти в режим «редактора». Чи не ви повинні придумувати рішення і стратегії, а ваші співробітники.

Коли ми почали передавати повноваження нашим новим керівникам, у мене з голови не виходили слова нашого інвестора про те, що ми звільнимо собі багато часу, коли знайдемо хорошу команду. І він мав рацію! Розширювати компанію і наймати людей, які розумніші тебе, страшно, але це приносить свободу. Починаєш менше часу проводити в бізнесі і більше працюєш на бізнес: є час, щоб продумати глобальну стратегію розвитку компанії, пошукати ключових партнерів.

Я все ще дуже зайнятий, але в зовсім іншому плані. Коли я відійшов від Bigcommerce на початку минулого року, щоб зайнятися новим проектом PeopleSpark, я провів деякий час, розмірковуючи про шість років в компанії Bigсommerce. І нарешті я зрозумів, що мав на увазі інвестор, коли говорив, що я буду не так зайнятий.

Хороші керівники працюють в бізнесі перші кілька років. У ці роки вони грають відразу кілька ролей: вранці відповідають на дзвінки в техпідтримку, а ввечері проводять співбесіду на посаду директора з маркетингу. Я знову повернувся в цей кругообіг, коли відкрив PeopleSpark, і це чудово, але це майже щогодинне перемикання з однієї ролі в іншу докорінно відрізняється від управління компанією з 500 чоловік.

Коли ви з маленької компанії починаєте перетворюватися на більшу, ваше головне завдання – оточити себе неймовірними лідерами, які зможуть робити роботу на своїх місцях набагато краще, ніж ви коли-небудь робили. І ви будете все частіше кивати, погоджуючись з їхніми рішеннями, почнете довіряти команді, а про себе будете думати: «Ну нічого собі! Ось це команду ми сколотили!» ви будете більше делегувати, задавати менше питань і зможете побачити глобальну картину вашого бізнесу. Ось що значить «Ви будете зайняті менше». Але у вас завжди буде багато роботи на бізнес. Адже на те ви і керівник.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.