Рекламщики маніпулюють нашою свідомістю, щоб ми звернули увагу на товар і купили його. Але не варто піддаватися на їх прийоми.

1. Товари з «людським» обличчям

Найчастіше в рекламі неживим об’єктам приписують людські характеристики, щоб змусити споживачів співпереживати і викликати у них емоційні асоціації з продуктом.

Коли ви бачите рекламу, в якій продукт наділяють емоціями і намагаються таким чином апелювати до ваших почуттів, постарайтеся абстрагуватися і тверезо оцінити реальні характеристики продукту, перш ніж його купувати.

2. Суспільне схвалення

Людям дуже важлива думка оточуючих. Саме тому сайти з відгуками на товари і послуги так популярні. У рекламі нерідко використовуються фрази на кшталт «Більшість покупців віддає перевагу нашому бренду».

Звичайно, подібні твердження не завжди засновані на даних соцопитувань. Але навіть голослівні заяви такого роду змінюють думку покупців про продукт в кращу сторону.

Перевіряйте, чи базуються затвердження на реальних дослідженнях, і не забудьте уточнити, хто проводив дослідження – авторитетна організація або компанія, яку спонсорує продавець.

3. «Відсутність» реклами

Споживачі не люблять, коли їм прямо говорять, що робити, і нахвалюють товар. Деякі рекламні агенції використовують це в своїх цілях і роблять акцент на несуттєві недоліки продукту, щоб показати, що вони повністю чесні зі споживачем, який вибирає самостійно.

Продавець навряд чи розкриє вагомі недоліки товару. Не вірте маркетологам на слово і вивчіть особливості продукту самостійно.

4. Приховані мотиви

Деякі корпорації намагаються мотивувати споживачів купувати їх продукцію, роблячи вигляд, що їх мета насправді не в цьому, а в чомусь іншому. Як правило, вони грають на шляхетність покупців. Наприклад, оголошують, що деяка частка коштів від продажу їх продукції піде на благодійність.

З’ясуйте, чи дійсно отримані кошти спрямовуються туди, куди потрібно. І ще раз подумайте, чи необхідний вам цей товар. Якщо не потрібен, гроші на благодійність ви можете витратити і самі, не піддаючись на маніпуляції рекламників.

5. Секс як мотивація

У рекламі різноманітних продуктів – від парфумерії до фастфуду – часто використовуються сексуальні образи. Натяк на те, що продукт може в тій чи іншій мірі сприяти успішному сексуальному життю, на підсвідомому рівні покращує думку споживачів про товар.

Подумайте, чи має рекламований товар якесь відношення до сексу. Якщо це не презервативи або інша спеціалізована продукція, швидше за все, рекламщики просто використовують ваші сексуальні бажання, щоб вами маніпулювати.

6. Красиві картинки

На візуальному рівні рекламщики впливають на потенційних покупців за допомогою красивих зображень товару, які нерідко далекі від реальності. Наприклад, щоб надати ідеальний вид бургерам, їх перед фотозйомкою можуть підфарбовувати коричневою фарбою для взуття, а на фрукти бризкати лаком для волосся, щоб надати їм максимально свіжий вигляд.

Якщо є можливість, подивіться на продукт наживо, перш ніж його купувати.

7. Таргетування

Компанії стежать за нашою поведінкою в інтернеті, а потім використовують отримані дані, щоб рекламувати ті чи інші товари. Останнім часом таргетування з’являється і в офлайні. Так, деякі магазини встановлюють датчики, які стежать за рухами очей користувачів, і згодом аналізують отримані дані, щоб зрозуміти, як краще виставити продукти в магазині і привернути увагу різним аудиторіям.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Загрузка...