В якій би сфері ви не працювали, ваш кар’єрний ріст сильно залежить від того, наскільки добре ви спілкуєтеся з людьми.

1. Стежте за мовою тіла

За даними дослідження, мова тіла відповідає приблизно за 55% того, як оточуючі інтерпретують ваш емоційний стан. Тому важливо не тільки вербально, а й невербально висловлювати позитивний настрій і бажання співпрацювати. Адже ніхто не хоче працювати з агресивними або надмірно критичними людьми.

  • Не забувайте дивитися в очі, коли розмовляєте зі співрозмовником. Але час від часу відводьте погляд, інакше може здатися, що ви намагаєтеся психологічно натиснути на співрозмовника.
  • Коли з вами обговорюють якусь проблему, висловлюйте зацікавленість і цікавість. Наприклад, наморщивши лоб або підперши підборіддя рукою.
  • Тримайтеся прямо і розслаблено. Жестикулюйте, щоб краще пояснити свою точку зору, і не схрещуйте руки на грудях, щоб не здатися закритим.
  • Намагайтеся знаходитися паралельно по відношенню до співрозмовника. Для цього під час розмови розташуйтеся лицем до лиця.

2. В першу чергу намагайтеся зрозуміти співрозмовника

Багато слухають тільки для того, щоб щось відповісти або щоб вирішити, як сказане співрозмовником знадобиться їм самим. Замість цього під час розмови подумайте, що співрозмовник дійсно намагається вам сказати. Це допоможе краще зрозуміти його потреби. Знаючи їх, ви зможете придумати гідну відповідь, яка допоможе зміцнити довіру.

У співрозмовника буде відчуття, що вам дійсно небайдужа його думку, що ви розумієте його краще за інших. Він буде позитивніше до вас ставитися і з більшою ймовірністю стане співпрацювати з вами в майбутньому. Зрештою це допоможе вам швидше і без зайвих конфліктів отримувати бажане.

3. Ставте відкриті питання

Люди часто стримуються і не висловлюють свої думки. Щоб побудувати відносини на довірі, потрібно дізнатися справжні мотиви і бажання співрозмовника. Формулюйте запитання так, щоб у відповідь можна було сказати не тільки «так» або «ні». І не забудьте згадати, що не станете судити співрозмовника за його відповідь.

Наприклад, колеги нерідко діляться роздратуванням з приводу якоїсь проблеми. Щоб допомогти їм, як раз і потрібно задати відкрите питання: «Що має змінитися, щоб ситуація стала краще?» – це допоможе перемкнути увагу з самої проблеми на її рішення.

Після цього задавайте додаткові питання, наприклад: «Що конкретно ти маєш на увазі?» – так ви зможете заглибитися в питання і знайти причини проблеми, а значить, принесете більше користі колегам і зміцните відносини з ними.

4. Будьте чесні

Звичайно, це не стільки прийом спілкування, скільки базовий життєвий принцип. Люди не довіряють тим, хто поводиться підозріло або щось недоговорює. У робочому спілкуванні особливо важливо не брехати і не приховувати від колег важливу інформацію. Інакше ефективної роботи в команді не вийде.

Навколишні будуть краще до вас ставитися і більше вас поважати, якщо ви будете чесними з ними, навіть якщо для цього вам доведеться визнати свою помилку. Але все-таки знайте міру. Деякі слова можуть бути чесними, але образливими.

5. Правильно висловлюйте свою думку

Представляючи погляди оточуючих, ви зможете оформити власні так, щоб вони були прийнятними для інших. Це не означає, що потрібно підлаштовуватися під інших.

Наприклад, начальник запитує, що ви думаєте про нову стратегію розвитку. А вам, припустимо, вона не подобається, ви бачите безліч негативних наслідків, яких начальник не помічає. Задавши йому кілька відкритих питань, ви зрозуміли, що ваші погляди не збігаються. Начальник дуже задоволений цією стратегією і вірить, що вона спрацює.

Замість того щоб сказати: «По-моєму, це огидна ідея, в ній занадто багато слабких місць», постарайтеся оформити свою думку так, щоб внести в розмову щось корисне.

Краще буде сказати: «Я розумію, на що ви орієнтувалися, коли складали цей план. І він дійсно може принести нам користь в майбутньому. Але мене трохи турбують деякі моменти, я вже стикався зі схожими проблемами раніше. Вам цікава моя думка?» * начальник побачить, що ви налаштовані на співпрацю, а не просто хочете покритикувати, і поставиться до ваших слів серйозно.

6. Будьте готові піти назустріч

Всі говорять і розуміють співрозмовника по-різному, спираючись на власну сферу діяльності, рівень освіти і культури. Тому, пояснюючи щось людині з іншої сфери, не використовуйте жаргонні слова і терміни. Наведіть просту аналогію і говоріть зрозумілою мовою.

Це дуже важливо, адже за свою кар’єру вам доведеться співпрацювати з людьми з абсолютно різних областей. Якщо не йти їм назустріч, може виникнути безліч непорозумінь і помилок. А ясність і взаєморозуміння – основи ефективної роботи всієї команди.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Загрузка...