Хочу в перших рядках попередити читачів, що поточний стан безпілотного транспорту поки ще не зовсім нагадує ідеальні картинки з фантастичних романів. Так, роботизовані автобуси їздять порівняно повільно, і довіряють їм поки тільки найпростіші маршрути. Але вже сама їх поява – дуже важливий крок до повністю автоматизованим пасажирських і вантажних перевезень.

Лозанна, Швейцарія

Починаючи з червня цього року шість автобусів EZ10, розроблених в рамках проекту EasyMile, почали регулярний рух за маршрутом довжиною близько 2,5 кілометра. Він призначений для транспортування студентів і викладачів від найближчої станції метро до різних корпусів місцевого університету. Попередньо протягом шести місяців проводилася пробна експлуатація, під час якої не було зафіксовано жодного дорожнього інциденту.

Трікала, Греція

Це крихітне місто в північній Греції з населенням близько 80000 чоловік став першим місцем, де в реальних умовах почала використовуватися французька система громадського транспорту CityMobil2. Десятимісні автобуси, що приводяться в рух електрикою, перевозять пасажирів по самим звичайним міським вулицям, заповненим автомобілями, велосипедистами і пішоходами.

Чженчжоу, Китай

Китайська компанія Yutong проводить заключні випробування безпілотного автобуса, який курсуватиме між двома містами за маршрутом протяжністю більше 30 кілометрів. Поки що за роботою штучного інтелекту доглядає звичайний водій, але зовсім скоро перевезення вироблятимуться в повністю автоматичному режимі.

Вагенінген, Нідерланди

WEpods – це модифікована версія EZ10, згадуваного трохи вище. Він уже працює в невеликому голландському містечку на маршруті, який цікавий тим, що складається повністю з звичайних доріг громадського користування. Раніше для безпілотного транспорту переважно застосовувалася спеціально створена інфраструктура, що виключає складні розв’язки і непередбачені дорожні ситуації.

Мілтон-Кінс, Великобританія (2018)

Англійські власті готуються реалізувати амбітний проект, який повністю переверне існуючу систему громадських перевезень. Для його тестування вони вибрали невелике містечко Мілтон-Кінс, яке планують оснастити 40 безпілотними двомісними автомобільчиками, готовими відвезти будь-якого жителя в будь-яку точку міста. На повну силу ця система повинна запрацювати в 2018 році.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.